Hlavní obsah

Tříválce Fordu budou řvát jako šestiválce, aby šetřily benzín

Výfuky motorů mohou být uzpůsobeny prakticky na jakýkoli zvuk. Takže i hrkající tříválec může na koncovce výfuku znít jak osmiválec. Stačí si pohrát s tlumičem výfuku. A tak si s ním Ford hrát bude, aby ušetřil palivo.

Foto: Ford

Ford 2.0 TDCi EcoBlue

Článek

Už dnes mnohé automobilky sahají k tomu, aby své objemově a válcově zmenšené motory propagovaly samy sebe zvukem agregátů výrazně větších. Ford to u nových motorů udělá také. Podle serveru freepatentsonline.com se totiž v brzké době dočkáme zvýrazňovače zvuku motoru, který bude pracovat třeba v litrovém EcoBoostu, aby připravil cestujícím zvukovou kulisu závodního agregátu.

Důvod ale není stejný jako u ostatních aut. Ford chce lidem v interiéru přinést pocit, že by už měli řadit. Nečekat, až se otáčky vyšplhají vysoko, kde je i vysoká spotřeba, ale pěkně tam, kde je spotřeba nejnižší. Takže lehce upravený výfuk by znamenal, že lidé by už třeba ve dvou tisících otáčkách slyšeli motor, jako by točil o tisíc víc, a přeřadili by.

Podrobnosti zatím neznáme. Každopádně je to zajímavý nápad, který určitě nebude tak drahý, jako motor s různým objem jednotlivých válců od Hondy, o němž jsme o něm psali v úterý. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám