Článek
Data z transpondéru vysílajícího rádiový signál ukazují, že někdo v kokpitu změnil nastavení výšky z 38 000 stop (zhruba 11,5 kilometru) na pouhých 100 stop. To je 30 metrů nad zemí. Stroj se přitom blížil k vysokým horám a Lubitz seděl v kabině sám.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
O nepochybném pilotově záměru „úmyslně zničit letadlo“ hovořil ve čtvrtek francouzský prokurátor Brice Robin.
Podle něj zvukový záznam z kabiny prokazuje, že kapitán z kokpitu odešel, načež ho už Lubitz zpátky nepustil a přestal komunikovat s kontrolní věží. Ve stejnou chvíli začal stroj strmě klesat, přičemž Lubitz byl naživu a při vědomí. Po celou dobu je na záznamu slyšet pilotův dech, jehož frekvence se nijak neproměnila.
Kapitán se marně snažil dostat dovnitř. „Ten člověk venku lehce klepe na dveře, ale nikdo se neozývá. A pak udeří na dveře silněji, ale pořád žádná odpověď. Až do konce nikdo nezareagoval,“ popsal zdroj blízký vyšetřování listu The New York Times. [celá zpráva]
Podle páteční zprávy německého deníku Bild se kapitán dokonce snažil dveře rozbít sekyrou, která se nacházela na palubě.
Airbus narazil do horského úbočí rychlostí 700 km/h. Nikdo nepřežil. Podle francouzských úřadů potrvá sběr ostatků a trosek a jejich identifikace dlouho, možná měsíce.
Vyšetřování pokračuje, pomoci s ním mají také experti amerického Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI), uvedla CNN. O motivu pilota se spekuluje, podle posledních zpráv německých médií mohl být příčinou rozchod Lubitze s přítelkyní. Policie zkoumá počítač, který odnesla z domu, v němž žil s rodiči. [celá zpráva]