Článek
Hlavní inženýr Boeingu Mike Sinnett v Tokiu oznámil, jaké úpravy letecký výrobce provedl. Lithium-iontové akumulátory budou nyní nově v nerezovém obalu a budou opatřeny další izolací, nehořlavým obalem a distanční vložkou.
To by mělo zabránit opakování případů, kdy se akumulátory přehřály a způsobily požár jako na stroji Japan Airlines čekajícím v Bostonu na zpáteční let [celá zpráva], nebo se roztavily za letu, jako tomu bylo u stroje All Nippon Airways. [celá zpráva] Neuvedl však, co způsobilo problémy s bateriemi. [celá zpráva]
“Jestliže vezmeme v úvahu běžný průběh a způsob, jakým spolupracujeme s FAA (americký Federální úřad pro letectví), a když se podíváme na testy, které máme před sebou, je oprávněné očekávat, že by to mohlo trvat týdny a ne měsíce,“ řekl Sinnett k tomu, kdy by mohly stroje dostat od FAA povolení opět létat a být nasazeny do provozu.
Na začátku týdne FAA schválil plán Boeingu na opravu akumulátorů a jejich testování. [celá zpráva]
Japonský úřad pro civilní dopravu nicméně v pátek uvedl, že je příliš brzo na to, aby se dalo odhadnout, kdy by se mohly dreamlinery vrátit do vzduchu. „V tuto chvíli nejsme ještě v takové pozici, abychom mohli říci, kdy se lety obnoví,“ řekl jeho ředitel Šigeru Takano a kritizoval, že je ze strany Boeingu nemístné říkat, že vyšetřování možná nezjistí příčinu požárů v oddělení baterií.