Článek
Letadlo přiletělo z Tokia v deset ráno a připravovalo se na polední odlet, když si jeden ze zaměstnanců všiml kouře a přivolal hasiče. „Po příjezdu jsme pozorovali hustý dým v celé kabině,“ řekl CNN šéf hasičů Bob Donahue. „Zjistili jsme, že hoří ve střední části letadla pod podlahou. Čelili jsme prudkému požáru.“
V daném místě na břiše letounu jsou baterie, které spouštějí pomocnou jednotku APU. Podle Donahueho napřed explodovala jedna baterie a pak začalo hořet. Po prvním zásahu hasičů se však požár opět rozhořel.
Japan Airlines potvrdily příčinu požáru s tím, že v tu dobu byl letoun už prázdný, vystoupilo z něj všech 172 cestujících a jedenáct členů posádky. Jeden z hasičů má po zásahu podrážděnou kůži.
Podle Donahueho za letu nebezpečí nehrozilo, protože APU se používá jen na zemi.
Bývalý pilot a viceprezident Nadace pro bezpečnost létání Kevin Hiatt ale řekl: „To je velmi vážná situace."
Není to první problém dreamlineru a není to ani první problém s elektrickou instalací. Požár způsobený závadou na elektrickém okruhu vypukl i v roce 2010 při zkušebním letu z arizonské Yumy do texaského Lareda. Tehdy muselo být z letadla evakuováno 42 lidí za pomocí skluzavek.
Výrobce Boeing uvedl, problém vyšetřuje, ale že zatím nelze více říci natož hledat paralely, na to jeprý příliš brzo.