Článek
Zpravodajské články v současné době plní úplně jiné země. V Číně se ale nyní blíží období bohaté na kulturní události, které mohou ukázat zemi v několika odlišných podobách. Co se tedy děje v dubnu v Číně?
Začneme jednou z největších akcí automobilového světa, která se nazývá Auto China 2014. Jde o uznávaný autosalon v jednom ze čtyř hlavních měst světového automobilového průmyslu. To, co pro módu znamenají Paříž, Milán, Londýn a New York, to vedle Frankfurtu, Detroitu a indického Dillí představuje pro svět motorů také Peking. I proto se do Číny pořádají v dubnu specializované zájezdy spojené právě s jeho návštěvou.
Festival cákání vody | |
---|---|
Mezi nejpodivnější akce konané na území Číny bezesporu patří Festival cákání vody, konaný každý rok v polovině dubna. Jedná se o oslavu symbolizující očistu do právě začínajícího roku. V různých asijských státech trvá různě dlouho, v Číně většinou 3 až 7 dnů a začíná 13. dubna. Slaví ho především lidé etnika Dai, obývající především provincii Jün-nan. |
Na Auto China se představí desítky automobilek včetně v Číně nejprodávanější značky osobních automobilů Volkswagen nebo společnosti, která se jmenuje po Velké čínské zdi. Auta známá jako Great Wall, tedy Velká zeď, se pohybují na hraně první desítky nejprodávanějších aut v Číně. Ročně se jich v nejlidnatější zemi světa prodá skoro půl miliónu, což je asi tolik jako škodovek, mercedesů a BMW dohromady.
Ikonou Číny je Stavba, která je vidět z vesmíru. Velká čínská zeď navíc možná stojí na lidských kostech
Škoda pod velkou zdí
Právě Škoda patří v Číně k nejprodávanějším evropským osobním autům. Vede si lépe než třeba Peugeot, Citroën, zmíněné BMW a Mercedes, ale poráží i asijské konkurenty jako Mazdu. Konfrontace evropských, amerických a asijských značek patří k hlavním devízám autosalonu. Kde jinde se má fanoušek automobilismu setkat s vozy Changhe, Haima nebo Zhongxing.
Zajímavé jistě bude, s jakými vychytávkami jednotlivé automobilky přijdou, a to především v oblasti ochrany životního prostředí a efektivity spalování paliva. Právě v duchu technických vymožeností v této oblasti by se měl třináctý ročník pekingského automobilového festivalu nést. Svou troškou do ekologického mlýna by měly přispět i zástupci „velké trojky“ General Motors, Ford a Chrysler.
Přečtěte si o Číně ještě více v našich článcích:
Šanghaj hostí pijany čaje i piloty řvoucích strojů
Auta hrají na jaře v Číně ještě jednou hlavní roli, a to v polovině dubna, kdy se v Šanghaji koná závod formule 1. Jedná se o jednu ze čtyř posledních možností vidět nejrychlejší vozy na tamním okruhu, neboť podle dohody s vedením kolotoče závodů se zde bude jezdit jen do roku 2017.
Od rychlých motorů se přesuneme k něčemu klidnému a pohodovému. Takový by měl od 26. dubna být Festival čajové kultury. Na něm je k vidění například jakási obdoba barmanských klání v čajovém oboru, tedy soutěž v umění přípravy čaje.
K novým symbolům Číny se přidal Nefritový kruh: V čínském Kantonu vznikla unikátní stavba: Nefritový kruh v sobě ukrývá i zahrady
Krom toho se návštěvníci dozvědí, jak si správně po čínsku udělat co nejchutnější čaj a které druhy patří k nejlepším. Nejdůležitější ze všeho je ale možnost ochutnat spoustu prvotřídních nápojů. Díky nim se tady zastavuje čas, všichni jsou příjemní a málokdo někam viditelně spěchá. Ve čtrnáctimiliónové Šanghaji je to málo vídaný unikát.
Velikonoce mají v Hongkongu, aprílem se vyvádějí nejmladší Číňané
Nejen akcemi a festivaly žije na jaře kolébka střelného prachu. Své místo mají také svátky, ačkoliv například s dubnem se pojí především křesťanské oslavy. Proto se s velikonočními zvyky setkáme především v Hongkongu. Ten jedno a půl století patřil do rodiny britských kolonií, takže západní obyčeje v tomto multikulturním Las Vegas východu stačily zakotvit.
Ale i na zbytku území Číny se můžeme setkat se zvyky známými v našich končinách, třeba s aprílovými žerty. Starším generacím je tenhle svátek zcela cizí, ovšem děti ho milují a rychle se mezi nimi šíří. Do země se dostal prostřednictvím zahraničních učitelů a u nejmladších našel pochopení.
Čína právě vstupuje do poslední fáze hlavní turistické sezony před vlivy letního monzunu (v dubnu by se měly průměrné teploty vzduchu v Pekingu pohybovat okolo dvaceti stupňů a počet deštivých dnů by neměl přesáhnout číslo pět). Kdo by chtěl navštívit tuto miliardovou zemi, má k tomu nejlepší příležitost právě teď, kdy nabízí velmi bohaté kulturní vyžití a dobré klimatické podmínky.
O Dálném východě dále také zde:
Inzertní sdělení: Vydejte se na netradiční cesty za poznáním!
Cestovní kancelář ESO travel, specialista na Asii, Severní, Jižní a Střední Ameriku, Tichomoří a Afriku, vybírá z nabídky pobytových a poznávacích zájezdů:
Zaleťte si v termínu 19.–27. dubna na Auto China 2014 a projděte si také ty nejoblíbenější památky staré Číny jako Chrám nebes, Letní palác nebo Velkou čínskou zeď!
Během tohoto zájezdu můžete poznat snad všechno, čím se Čína ve světě proslavila, a to od jezení hůlkami po Terakotovou armádu. Vyrazte do Pekingu, Šanghaje a dalších slavných míst Číny!
Projděte se po zdi (té Velké), prohlédněte si kdysi nejbohatší město světa Xi’an se slavnou Terakotovou armádou, pulsující Šanghaj, romantické Suzhou a mnoho dalšího!
Čtěte dále:
Přečtěte si také o Brazílii jako metropoli sexu, dále například o opuštěném diamantovém dole v poušti nebo také o tom, že Velká čínská zeď možná stojí na lidských kostech. Přehled všech článků najdete na hlavní stránce rubriky.
Autor: Jan Švestka & Tomáš Cikán
Anketa
Velká čínská zeď
Velká čínská zeď je jedním z největších symbolů Číny a zároveň také základem velké části čínského folklóru. Odkazy na ni se objevují v příbězích, v pohádkách, v legendách. Existují jich stovky, některé známější, jiné téměř neznámé. Jedním z nejznámějších příběhů je ten o 99 999 cihlách v průsmyku Jiayuguan.
V příběhu se vypravuje o tom, že jeden z dělníků propočítal, že na stavbu tohoto úseku zdi bude zapotřebí 99 999 cihel. Hlavní dozorce mu pochopitelně nevěřil a vsadil se, že cihel bude nakonec jiný počet. A pokud bude mít pravdu, pak budou všichni dělníci odsouzeni ke třem letům těžkých prací.
Stavba nakonec sestává z celkem 99 998 cihel. Ta poslední zbývající pak měla být důkazem dělníkova omylu. Dělník nicméně prohlásil, že tato cihla ve skutečnosti celou zeď podpírá a její odstranění by mělo za následek zborcení zdi. S cihlou se tedy nikdy nehýbalo a dodnes si ji můžete prohlédnout v jedné ze strážních věží.