Článek
Kdybychom hledali největší firemní úspěchy značky Ginetta, pak by to nebylo v prodeji osobních aut. Těch se nevyrobilo moc a žádné prodejní rekord netrhly. Jenže Ginetta připravovala a připravuje speciály na mnoho okruhových závodů. Jedním z nich je i speciál pro závody LMP1, tedy prototypy pro LeMans. Právě tohle auto se stalo inspirací pro nový silniční speciál.
Auto je samozřejmě vyrobené z karbonu, jak to má u takových speciálů být. Jenže tady je toho karbonu trochu víc, než je obvyklé. Tak například volant je z tohoto materiálu a je stejný jako u závodního speciálu. Nebo převodová táhla jsou z uhlíkového kompozitu. Prostě tenhle pevný a lehký materiál je skoro všude.
Auto stojí na podvozku z dvojitých delta ramen, stejných, jaké najdete u speciálu LMP1. Motor je umístěn vepředu, ale až daleko za osami kol, takže se perfektně rozděluje váha mezi nápravy. Jedná se o vidlicový osmiválec s rozevřením 90°, který má objem šest litrů. Nečekejte žádná turbodmychadla. Tenhle motor dýchá atmosférický tlak. Výkon agregátu je 441 kW (600 k) a točivý moment 700 N.m. Převodovka je šestistupňová sekvenční s řazení pádly pod volantem. Jde o závodní speciál upravený přesně pro tohle auto.
Devatenáctipalcová kola vepředu a dvacetipalcová vzadu ukrývají karbon-keramické brzdy. Ty jsou zapotřebí, protože auto je skutečně ďábelské. Má parametry skutečného závodního speciálu. Považte například, že při 160 km/h vytvářejí aerodynamické prvky bez jakékoliv aktivní podpory přítlak 376 kg na kola, což je jen o 5 % méně, než vytváří prototyp skupiny LMP1.
Zákazníci, kterých bude celkem 50, však nemusí mít starost, že by byli obráni o pohodlí. Sedadla obšitá alcantarou, klimatizace, světlomety s automatickým rozsvěcením i dálkových světel, parkovací senzory, bezdotykové nabíjení telefonu a další moderní vymoženosti jsou tu pravidlem. A jelikož auto má motor vepředu, vzadu zbyl prostor pro 675 litrů zavazadel!
Cena auta bude ale také hodně exkluzivní. Počítá se, že bude v přepočtu začínat někde kolem dvanácti milionů korun. První vozy by měly dorazit k zákazníkům v roce 2020. Auto si budou moct prohlédnout už na začátku března na autosalonu v Ženevě. Tam se také všichni dozvědí jeho název.