Článek
Oznámení, že se malosériový výrobce osmělil a plánuje vlastní supersport, jsou docela běžná a populární. Čím exotičtější destinace za tím stojí, tím atraktivnější to bývá zpráva. Zpráva, která se často zastaví ve fázi nesplněných ambicí. A možná ještě v horším případě paskvilem, který nemá s precizností, jež vyžaduje stavba supersportovního auta, co společného.
Postavit nové auto zkrátka zejména v dnešní době není jednoduché, a to ani pokud se skryjete pod roušku účelné jednoduchosti sportovního auta. Lidem od Ginetty byste však věřit měli. Malinká automobilka má pokročilé závodní aktivity, funguje od roku 1958 a dnes má v portfoliu několik speciálů na závodní tratě.
Novinka, kterou Britové chystají pro letošní rok, však má být určena i pro provoz na veřejných silnicích. Žádné vyměklé SUV ale nečekejte. Zamýšlený vůz ještě nemá jméno, Ginetta zatím zveřejnila alespoň obrázek. Na něm je zastřený vůz zřejmě s architekturou motoru vpředu a pohonem zadních kol. Zkrátka klasické kupé, ovšem s řádně agresivním bodykitem.
Druhá informace pak náleží výkonu supersportu. Má se točit kolem šesti set koňských sil. Ovšem není jasné, jaký motor sílu poskytne. Spekuluje se o implementaci závodního osmiválce o objemu 6,2 litru, který ve speciálu G58 dává 575 koní. K premiéře dojde na březnovém ženevském autosalonu.