Hlavní obsah

Cupra ukazuje svůj první vlastní model, koncept Formentor

Ženevský autosalon představí koncept Cupra Formentor, první model značky, který není v základu Seatem. Pokud v něm vidíte Alfu Romeo Stelvio, nejste sami. Proporce mají být i podle šéfdesignéra silnou stránkou designu auta. O pohon se stará plug-in hybrid, ale která kola pohání, se dozvíme až v Ženevě.

Foto: Cupra 4x

Cupra Formentor Concept

Článek

Čekali jste, že Cupra po modelu Ateca, který jsme nedávno testovali, přijde s ostrým hatchbackem? Chyba - druhý kůň v nabídce značky má být opět SUV. Naznačuje to koncept Formentor, který se představí na ženevském autosalonu začátkem března. Prohlédnout si ho ale můžeme už nyní.

Formentor je podle tiskové zprávy prvním autem, které je vyvinuto speciálně pod značkou Cupra, nehledejte tedy základ např. v Seatu Arona. Na první pohled svými tvary připomene zejména Alfu Romeo Stelvio, ovšem to není špatně, protože Stelviu to vážně sluší.

Foto: Cupra

Krabicoidnost byste tu hledali marně, zejména vzadu se design opravdu povedl.

„Silné stránky designu formentoru jsou v kráse proporcí, síle linií, dokonalosti povrchů a úžasnosti konceptu barev,” cituje tisková zpráva Alejandra Mesonera-Romanose, šéfdesignéra značky.

Vskutku, právě proporce vozu jsou nejzajímavější. Není to ospoilerovaná krabice, kterýžto dojem může v někom vyvolat Ateca, nýbrž muskulaturním dojmem působící kříženec SUV a sporťáku.

Foto: Cupra

Kabina připomíná Seaty méně, než by jeden čekal.

V kabině se designéři snažili o palubní desku, která vzbuzuje dojem, že pluje v prostoru. Podařilo se design oprostit od vlivů značky Seat, i volant je při pečlivějším pohledu dost odlišný.

Pod kapotou je plug-in hybridní pohonné ústrojí s kombinovaným výkonem 245 koní. Čistě na elektřinu dokáže ujet 50 kilometrů. Vůz je vybaven dvouspojkovou převodovkou, ale nedozvídáme se, která kola pohání.

Foto: Cupra

Formentor je sice označený jako koncept, ale má normální kliky, zrcátka i světla, takže se do sériové podoby snad příliš měnit nebude. Doufejme.

Tisková zpráva hovoří také o uzávěrce diferenciálu, opět bohužel bez dalších detailů. Že by takovéto auto mělo poctivou mechanickou uzávěrku diferenciálu, použitelnou jen v terénu, se nám zdá nepravděpodobné. Je to ale koncept, takže možné je všechno; jistě se víc dozvíme v Ženevě.

Výběr článků

Načítám