Hlavní obsah

Pusťte se během karantény do úprav, které jste odkládali. Většina výrobců a obchodů funguje online

Novinky, nes

Karanténní opatření kvůli riziku nákazy koronavirem zasáhla mnoha lidem do rozpracovaných projektů, ať již výstavby nového bydlení, nebo rekonstrukce stávajícího. Pro jiné se ovšem může stát nečekanou příležitostí, aby se pustili do prací, na něž po celý rok neměli čas a nyní, protože nemohou chodit do práce, se k nim konečně dostanou. Výrobci a prodejci jim vycházejí vstříc, jak jen mohou.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Když to nejde odložit

Tam, kde to současná situace dovoluje, firmy nadále vyrábějí a dělají maximum proto, aby byly neustále k dispozici svým zákazníkům. To platí dokonce i včetně montážních prací.

„Z hlediska výroby i montáží se snažíme fungovat i přes současnou situaci, a to i v případě, že je potřeba zajet k zákazníkovi zaměřit stavební otvory, protože klient nechce, nebo nemůže odkládat svůj projekt. Naši technici se chovají s maximální ohleduplností a jsou samozřejmě vybaveni ochrannými prostředky. Stejně tak fungují i naši montážníci,“ uvádí Jan Tušl ze společnosti Vekra a dodává:

„Platí, že pokud se zákazníci chtějí vyhnout osobnímu kontaktu s montážníky a techniky, postačí, když jim umožní přístup do budovy nebo na stavbu. Rozhodne-li se zákazník nebo musí-li naplánovanou montáž posunout, samozřejmě se mu přizpůsobíme bez nároků na platbu za skladování.”

Komunikaci s klienty pak firma, podobně jako spousta dalších, řeší standardně telefonicky nebo online.

I smlouvu lze dnes samozřejmě uzavřít online, upozorňuje Tušl s tím, že zákazník má veškeré potřebné informace týkající se takového uzavření smlouvy předem k dispozici.

Pobočky jsou uzavřené, výroba funguje

V mnoha firmách začalo určité množství pracovníků kvůli karanténě pracovat z domova. Což obvykle kombinují s hlídáním školou povinných dětí.

„Kontakt s klienty jsme vzhledem k momentální situaci jako většina společností omezili z důvodu bezpečnosti pouze na telefonickou či e-mailovou komunikaci. Všichni naši obchodní zástupci jsou tedy doma na home office, připraveni zákazníkům s čímkoli pomoci a jakkoli poradit,“ informuje Petr Paksi ze společnosti JAP Future, a dodává:

„Samozřejmě jsou v tuto chvíli bohužel uzavřené naše vzorkovny v Praze a v Přerově, zaměřené na setkávání architektů a zákazníků, nicméně výroba standardně funguje, přijímáme objednávky a expedujeme zboží přes dopravce.“

Stejnou situaci potvrzuje také například Ivo Ulich, majitel společnosti M: „I my jsme naše vzorkovny a pobočky museli uzavřít, ale zákazníci se na nás mohou kdykoliv obrátit telefonicky nebo mailem. Výroba a doprava zboží je i se současnými bezpečnostními a hygienickými opatřeními v běžném režimu.“

Zrušili kontakty se zákazníky, nicméně zůstávají online

Podobnou situaci a snahu vyjít zákazníkům maximálně vstříc skrz komunikaci bez nutnosti osobního kontaktu popisuje také Martin Dusík ze společnosti Trachea:

„Zrušili jsme sice do odvolání návštěvy obchodních zástupců u zákazníků a zároveň sami žádné návštěvy nepřijímáme, ale jinak výroba kompletního sortimentu zůstává zachována, všechny nové i stávající objednávky i nadále vyřizujeme přes objednávkový systém a samozřejmě jsou všichni připraveni reagovat na aktuální požadavky a dotazy telefonicky nebo e-maily.“

V některých společnostech to v tomto směru dokonce znamená nárůst zákaznických dotazů: „Momentálně vnímáme nárůst dotazů na našich chatech, což si vysvětlujeme aktuální situací, která mnohé lidi nutí zůstat v domácím prostředí. Nejen proto jsme se na online komunikaci zaměřili především. Zákazníkům umožňujeme objednávat naše produkty standardním způsobem,“ uvádí Lenka Vodicová ze společnosti Obzor Zlín a doplňuje: „Pouze není možné vyzvednout je osobně na našich pobočkách, doručí je přepravní společnost.“

Podobně cestu posílení bezprostředního online kontaktu pro zachování co možná nejběžnějšího chodu využila i další z českých společností.

„Posílili jsme zákaznickou podporu, aktivně využíváme sociální sítě, jsme dostupní na telefonu, e-mailu i live chatu na našich stránkách, kde zákazníky informujeme o tom, že dál vyrábíme a expedujeme zboží, a že přepravní společnosti také standardně fungují,“ uvádí Petr Blažek ze společnosti Dřevojas.

Pro některé firmy se nic nemění

Společnosti, jejichž těžiště komunikace se zákazníkem spočívalo od začátku v komunikaci prostřednictvím webových aplikací, pokračují v nezměněném režimu. Naopak, jsou na tuto situaci připravené a vybavené uživatelsky velice vstřícným systémem výběru zboží, jenž umožňuje zákazníkovi přesně si představit, jak bude určitý typ bytového textilu či například podlah vypadat přímo u něj doma.

Jednou z možná nejzajímavějších jsou kalkulátory dekoračních látek, které umí přesně spočítat spotřebu materiálů včetně všech komponentů.

„Kromě toho, že si takto spočítáte náklady na zvolený dekor a můžete si vše hned objednat z pohodlí domova, nabízí tyto kalkulátory ještě jeden dříve netušený bonus: výslednou cenu vidíte nejen pro zvolený vzor, ale i pro všechny ostatní materiály! Díky tomu si můžete ihned udělat představu, jak materiál ovlivňuje výslednou cenu a na základě toho se rozhodnout, jak optimalizovat své náklady v jednotlivých místnostech,” popisuje Karel Smejkal ze společnosti StylTex.

Ještě dále jde například společnost Quick-Step, jež na svých stránkách provozuje aplikaci Floor Advisor, do níž si zákazník nahraje fotku svého interiéru a pak si už jen vybírá podlahu, která se mu do něj bude nejlépe hodit.

Anketa

Využíváte karanténu k proměně bytu/domu?
Ano, je to skvělá příležitost.
61,6 %
Asi se do toho pustíme.
7 %
Ještě si to musíme promyslet.
3,9 %
Raději ne.
8,3 %
Na to opravdu nemáme kdy!
19,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 229 čtenářů.
Související témata:

Související články

Chytré spotřebiče s námi komunikují

S chytrými domácími spotřebiči můžete ušetřit. Pohlídají množství energie, přemýšlejí dopředu a automaticky se zapnou ve chvíli, kdy je to nejefektivnější. Na...

Výběr článků

Načítám