Článek
Touareg je technicky spřízněn s Audi Q7 a Porsche Cayenne, v případě verze V8 TDI ale pocity méněcennosti vůči svým naoko prestižnějším bratrům však trpět nemusí.
Daný motor, značně zatěžující příď, totiž s obrovitým SUV cvičí výtečně a zaručuje velmi nadprůměrnou dynamiku, která je až do zhruba 200 km/h velmi nečekaná (popisovaný model se dle údajů výrobce rozjede až na 242 km/h). Ono 800 Nm dělá své i s takhle těžkým automobilem.
Motor, který kupodivu nebyl k dispozici pro první generaci Porsche Cayenne, i celé auto jsou velmi dobře odhlučněny, navíc při tachometrových 160 km/h točí osmiválec pouhé dva tisíce otáček.
Vadou na kráse je spotřeba, kterou v kombinovaném režimu nelze stlačit na jednociferné hodnoty, náš průměr se pohyboval mezi 11–12 litry nafty na sto ujetých kilometrů. Ještě že palivová nádrž má nadstandardní objem 100 litrů.
R-line občerstvuje vzhled, ale jen částečně
Ale nemá smysl mlátit prázdnou slámu, stejný touareg jsme testovali před třemi lety, po kliknutí na odkaz si můžete přečíst podrobný materiál. [celá zpráva]
Letos jsme vyzkoušeli provedení se sportovním paketem R-line, které přináší několik exteriérových drobností pro jinak vcelku fádní kabát touaregu.
Popravdě, má to být lákadlo pro lidi, kteří chtějí velké, drahé SUV a spíš než vpravdě skvělé terénní vlastnosti využijí popisované auto k občasnému zaparkování na obrubníku v centru metropole nebo pro pohodlné cestování v zimě na hory. Jak se chová touareg v náročném terénu, si můžete přečíst v našem starším článku. [celá zpráva]
Paket R-line přináší dvacetipalcová kola, přepracovaný nárazník, jiné prahy a vzadu dvojici chromových koncovek výfuku. A popravdě, jeho vzhled to sice občerstvilo, ale nikterak zásadně.
Základem dvacetipalcová kola
Navíc dvacetipalcová litá kola (rozměr pneumatik 275/45 R 20) logicky přinášejí menší komfort než neméně efektní „osmnáctky”, u nichž se dočkáte většího pohodlí. A to má Volkswagen v nabídce i kola o průměru 21 palců.
Uvnitř jsou kromě plaketek R-line také výrazněji tvarované sedačky čalouněné kůží a tříramenný volant, jinak nic, co byste nemohli mít u standardního touaregu. Na interiéru je trochu vidět zub času, ocenit ale lze celkovou jednoduchost, kterou kabiny dražšího Audi Q7 či ještě dražšího Porsche Cayenne nenabídnou.
Touareg je i přes své stáří velmi bytelné, prostorné a s V8 TDI i rychlé SUV. Ve městě mu budete vyčítat obří rozměry, které snižují manévrovatelnost, v terénu či na dálnici je ale skoro k nezastavení.
V zatáčkách je znát značná hmotnost, sportovním tento model nemůže nazvat ani největší optimista. Ani se sportovním paketem, který společně s dalšími prvky příplatkové výbavy zvedl základní cenu na konečnou sumu 2 157 700 korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 4134 ccm, osmiválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 250 kW (340 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 800 Nm od 1750 ot./min. |
0–100 km/h: | 5,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 242 km/h |
Průměrná spotřeba: | 9,1 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 2297 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 786 900 Kč |