Článek
První Touareg trpěl nadváhou, což se u nové generace podařilo vymýtit – Volkswagen naordinoval dietu, po které Touareg zhubnul dva metráky. Výrobce vylepšil i aerodynamiku vozu a snížil jeho výšku, výsledkem čehož je nižší spotřeba paliva.
Také další nedostatky VW odstranil, například málo místa pro nohy zadních cestujících. Nyní je vzadu o 10 centimetrů více místa a při sezení je to dost znát – místa je dostatek jak pro hlavu, tak pro nohy. Zadní sedadla jsou navíc posuvná, což zvyšuje praktičnost.

VW Touareg (2010)
Touareg se dodává ve dvou verzích – 4Motion a 4XMotion, přičemž druhá má stálý pohon všech kol, uzávěrky diferenciálů a redukční převodovku a je tedy určena do těžšího terénu. V bývalém vojenském prostou v okolí Bělé pod Bezdězem odváděla právě tato „terénní“ verze výbornou práci. Hluboké kaluže, zablácené cesty s mnoha nerovnostmi, písčité kopce a prudké sjezdy, to vše bylo pro Touareg hračkou, i pokud za volantem seděl méně zkušený řidič. Testované automobily měly běžné silniční pneumatiky.

VW Touareg (2010)
Nechybí ani "terénní jízdní režim" ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky. Touareg umožňuje zvládnout stoupání až do úhlu 45 stupňů.

VW Touareg (2010)
Pro zhruba třicetikilometrovou projížďku po silnici jsme si vybrali vznětový šestiválec, ten podle nás bude patřit k nejprodávanější motorizaci na českém a potažmo evropském trhu. Motor je dobře utlumen, největší zátah dle očekávání předvádí ve středních otáčkách, v nízkých je poměrně letargický. Rozsah využitelných otáček je tak poměrně malý. Osmistupňová automatická převodovka řadí skvěle, při jízdě o její činnosti ani nevíte.

VW Touareg (2010)
Výtečně také je, že všechny motory jsou nyní sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou. V porovnání s předchozími modely spotřebují výrazně méně paliva, v některých případech až o dva litry na sto kilometrů.

VW Touareg (2010)
V zatáčkách je znát stále vysoká hmotnost vozu, podvozek ale dobře filtruje nerovnosti.
K dispozici je zážehový motor 3,6 V6 FSI s výkonem 206 kW (280 k) a 360 Nm. V kombinovaném režimu spotřebuje 9,9 l/100 km. Také vznětové motory jsou hospodárnější než u právě odcházející generace. Modernizovaná verze V6 TDI, která je v evropském provedení opět vyladěna na 176 kW (240 k) a 550 Nm. Tento turbodiesel spotřebuje 7,4 l/100 km, což je o 1,9 litru méně než dosud a podle nás bude patřit k nejprodávanějším motorizacím na evropském trhu.

VW Touareg (2010)
Novinkou v nabídce motorů pro modelovou řadu Touareg je motor V8 TDI se zdvihovým objemem 4,2 litru a nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a 800 Nm točivého momentu. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 9,1 l/100 km. K dispozici je i hybridní verze.

VW Touareg (2010)
Ceny nového Touaregu začínají na částce 1 227 900 korun (3,6 V6 vznětový), benzínový šestiválec stojí 1 237 600 korun, hybridní verze 1 887 200 korun. Za osmiválcový motor 4,2 TDI chce české zastoupení 1 843 900 korun.

VW Touareg (2010)

VW Touareg (2010)