Článek
Pod tři litry, jako účastníci Economy Runu, [celá zpráva] jsem se sice s t-rockem nedostal, ale i tak mě čísla nižší než pět litrů na sto překvapila - na to, že je vůz vybaven pohonem všech kol a že je docela vysoký.
Méně než pět litrů na displeji nesvítilo při osmdesátce po dálnici z kopce, ale při skutečné jízdě polským venkovem a předměstími Gdaňsku. Za 75 kilometrů jízdy průměrnou rychlostí 54 km/h ukázal vůz 4,9 l/100 km, a to jsem mezi vesnicemi brzdou provozu opravdu nebyl.
Pod pět litrů se povedlo jet i na zmíněné dálnici, když jsem na tempomatu nastavil 90, resp. 100 km/h. V takových případech bylo na displeji po patnácti kilometrech jízdy 4,5, resp. 4,8 l/100 km. Pochybuji ale, že takhle bude někdo reálně jezdit.
Stodesítka, dovolená u nás na silnicích pro motorová vozidla, znamenala po 15 km jízdy spotřebu 5,4 l/100 km, a dálniční stotřicítka ukázala hodnotu 6,4 l/100 km. Pokud jste zvyklí jezdit rychleji, počítejte samozřejmě se spotřebou vyšší.
Jak moc, ukáže tabulka. Ve všech případech trvalo měření 15 km, ovšem ne vždy stejných 15 km - nepředvídatelný byl vítr, profil trasy i provoz. Jediná konstanta byla rychlost, nastavená v adaptivním tempomatu, a pak dálnice pod koly. Proto je také levý sloupec označen „Disciplína” a v pravém spotřeba nestoupá pravidelně.
Disciplína | Spotřeba |
---|---|
90 km/h | 4,5 l/100 km |
100 km/h | 4,8 l/100 km |
110 km/h | 5,4 l/100 km |
120 km/h | 5 l/100 km |
130 km/h | 6,4 l/100 km |
140 km/h | 7,2 l/100 km |
150 km/h | 7,2 l/100 km |
160 km/h | 8,1 l/100 km |
Dálniční jízda obecně průměr spotřeby u t-rocu zvyšuje. Ne že by měl příliš krátkou převodovku - ve 130 km/h točí na nejvyšší, sedmý kvalt 1 900 otáček; přikládám vinu spíš vyšší stavbě karoserie a s tím i vyššímu odporu vzduchu.
Rychlost | Otáčky motoru na 7. rychlostní stupeň |
---|---|
90 km/h | 1 300 |
100 km/h | 1 450 |
110 km/h | 1 600 |
130 km/h | 1 900 |
140 km/h | 2 000 |
Režim, který jsem si označil za „normální dálniční jízdu”, tedy většinu času 130 km/h s jedním nepříliš dlouhým omezením kvůli stavbě, během 75 km ukázal hodnotu 6,3 l/100 km, o 1,4 litru více než stejně dlouhý úsek mimo dálnice. Průměrná rychlost zde byla 121 km/h.
Pochopitelně, průměr zvyšuje také městská jízda - 19 km odpolední Prahou s průměrnou rychlostí 18 km/h ukázalo na displeji 7,9 l/100 km.
Celkový průměr všech čísel, která jsem za více než 2 400 kilometrů ujetých v testovací týden zaznamenal, činí 6,115 l/100 km. I tím t-roc překvapil - čekal jsem něco mezi 6,5 a 7 litry.
Na dovolenou pod stanem kufr nestačí, ani když jedeme jen dva
Ona ujetá vzdálenost vznikla roadtripem po severu Polska, a byť jsme jeli ve dvou, vezli jsme plný kufr základního campingového vybavení. To spolklo většinu jeho kapacity; jeden velký a jeden malý batoh musely cestovat na zadních sedačkách.
Pokud tedy o t-rocu přemýšlíte jako o jediném autě do rodiny a zároveň nechcete pořád vozit na střeše „rakev” (která mimochodem spotřebu spolehlivě zvedne o dobrý litr), tuto úlohu moc dobře plnit nebude. Je na to prostě příliš malý; je velikostí někde mezi Seatem Arona [celá zpráva] a Škodou Karoq. [celá zpráva]
Velká nádrž a pohodlné sedačky, ale zvenčí má příliš falešných detailů
Čím také t-roc překvapil? Plusové body dávám za dost velkou palivovou nádrž - rezerva se rozsvítila po 838 km průměrnou rychlostí 57 km/h a s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. V průběhu jízdy občas dával součet ujeté vzdálenosti a dojezdu více než tisíc kilometrů. A při tankování chvíli po rozsvícení kontrolky do nádrže nateklo něco přes padesát litrů.
Dalším kladem jsou pohodlné sedačky, ve kterých není problém strávit oněch cca 2 400 km během pěti dnů a zvládnout okolo devíti stovek kilometrů za jediný den. Jejich jedinými dvěma minusy je, že nejsou ventilované a nemají příliš výrazné boční vedení.
Ostřejšímu průjezdu zatáček se přitom t-roc nebrání, přilnavosti má dost. Byť, pravda, do značné míry možná kvůli obutí - devatenáctipalcová kola oblékají velmi kvalitní Bridgestony Potenza.
I přes relativně nízký profil pneumatik ale není podvozek příliš tvrdý ani uskákaný. Přijmeme-li jako nejbližší konkurenci Mazdu CX-3, tak soudě jen dle podvozku bych rozhodně sáhl radši po volkswagenu.
Volant se dobře drží, tempomat se snadno ovládá a nová generace digitálních budíků Volkswagenu umí zobrazit mapu přes celou šířku displeje. Bohužel tam ale zobrazí jen mapu vestavěné navigace, s Androidem Auto spolupracovat neumí.
Nelíbí se mi v podstatě detaily - denní svícení vpředu hezky přitahuje pozornost k mřížce, která je na první pohled falešná, a v zadních rozích auta jsou falešné nejen mřížky, ale i koncovky výfuku.
Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG | |
---|---|
Motor: | 1 968 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo |
Max. výkon: | 110 kW (150 k) |
Max. točivý moment: | 340 N.m |
Převodovka: | sedmistupňová dvouspojková |
0-100 km/h: | 8,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 200 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,1 l/100 km |
Provozní hmotnost: | 1 530 kg |
Délka x šířka x výška: | 4 234 x 1 819 x 1 572 mm |
Základní objem zavazadelníku: | 392 l |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 457 900 Kč (T-Roc 1,0 TSI 6M/T) |
Základní cena testované verze: | 692 900 Kč |
Cena testovaného vozu: | 966 900 Kč |