Článek
Výkonnější, tužší a agresivně stylizované odnože klasických modelů Audi už mají svou tradici, stejně jako vrstvení jejich nabídky. Jakýkoli vůz i s nejslabším motorem si můžete vyšperkovat paketem S line, často lze přihodit i přitvrzený podvozek nebo třeba sportovní zadní diferenciál. U opravdu sportovnějších verzí nahradí písmeno A v názvu „esko”.
Takových vozů Audi Sport představilo poslední měsíce celou řadu, vozy SQ5, S6 či S7 nově vsází na vznětový třílitrový šestiválec. Ovšem poté tu jsou vrcholné modely RS. A těch letos ještě uvidíme požehnaně. Pokud půjdeme od nejmenšího, podle zákulisních informací a několika úniků z automobilky se dočkáme SUV RS Q3, včetně varianty Sportback. Ty by mohly dostat populární pětiválec o objemu 2,5 litrů.
Inovované verze se dočká také RS4 Avant, protože běžná verze už po faceliftu má. Za rohem má být i další zběsilé kombi - RS6 Avant založené na nové generaci A6. Nejsilnější varianta se pak opět zřejmě vyhne karoserii sedan.
Konkurenci pro chystané BMW M8 či Mercedes-AMG GT pak vytvoří RS7 s výkonem kolem 700 koňských sil. Největším pořízkem pak má být kupé-SUV RS Q8. Dosud není jasné, jaké pohonné ústrojí tyto tři největší RS modely dostanou, ale ve hře je čtyřlitrový osmiválec, ale také nespecifikované hybridní ústrojí.
Očekává se, že většina z nových příchozích do rodiny RS se ukáže na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu.