Článek
Závodní oddělení Audi Sport se na běžných vozech se čtyřmi kruhy ve znaku nejvíce vyřádí v rámci kúry RS. Ovšem varianty S jsou tradičním mezistupněm. Nyní došlo na vyšší střední třídu. Novinky přijíždí poprvé se vznětovým motorem, ovšem jen pro starý kontinent.
Právě v Evropě tyto tři modely pohání třílitrové TDI s mild-hybridním pohonem, který pracuje s motor-generátorem a 48-voltovou elektrickou soustavou. V podstatě jde o stejný pohon distribuovaný na všechna čtyři kola, jako najdete v nedávno představeném SQ5 TDI. Má 527 kilowattů a rovných 700 newtonmetrů.
Zrychlení z nuly na stovku zabere u sedanu 5 sekund, respektive 5,1 u kombi a fastbacku. Na ostatních trzích, včetně Spojených států nebo vybraných asijských zemí, bude ve stejných vozech zážehové srdce. Konkrétně jednotka 2,9 TFSI s výkonem 331 kilowattů.
Vizuálně se novinky liší nárazníky, dvaceti či jednadvacetipalcovými koly a výfukovými koncovkami. Vozy mají o 20 milimetrů nižší světlou výšku, za příplatek lze zvolit natáčení zadní nápravy. Seznam technické příplatkové výbavy zahrnuje také adaptivní vzduchový podvozek, sportovní samosvorný diferenciál na zadní nápravě či karbon-keramické kotouče.