Článek
Vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, který pohání modely 488 Pista a nyní i 488 Pista Spider, je s výkonem 720 koní a točivým momentem 770 N.m nejsilnějším osmiválcem ferrari v historii značky. Zároveň je to nejlepší motor na světě podle ankety Mezinárodní motor roku, a to dokonce ve třech kategoriích. Motorem roku je potřetí za sebou. [celá zpráva]
Bílý spider, na který se díváme na fotkách, není ničím jiným než otevřenou verzí 488 Pisty, kterou jsme si mohli prohlédnout na letošním ženevském autosalonu. Ne zas tak zblízka, protože se na ni stála fronta a klienti značky měli přednost, ale byla tam. [celá zpráva]
Motor je tedy, pochopitelně, stejný. Odlišná je ovšem hmotnost – v suchém stavu, tedy bez provozních kapalin, váží 488 Pista Spider 1380 kg, o 100 kg více než verze s pevnou střechou.
Podle tiskové zprávy se však na 100 km/h dostane ve stejném čase, jako kupé – za 2,85 s. Dvoustovku má zdolat za 8 s (o 0,4 s delší čas než u kupé) a maximálka má být 340 km/h. Informaci o průměrné spotřebě zatím neznáme, ale uzavřená Pista má v katalogu napsáno 11,5 litru a Spider nejspíš nebude od tohoto čísla příliš daleko.
Stejně jako 488 Pista, i verze Spider bude moci nosit karbonová kola, která mají oproti standardním z hliníkové slitiny ušetřit pětinu hmotnosti. A ve výbavě je věc zvaná Ferrari Dynamic Enhancer, který „činí řízení na limitu intuitivnější, předvídatelnější a lépe ovladatelné”, píše automobilka.