Hlavní obsah

Nejlepší motory tohoto roku jsou od značky Ferrari

Novinky, fra

Mezinárodní anketa o Motor roku 2018 (International Engine of the Year 2018) má vítěze. Drtivě všechny soupeře převálcoval osmiválec od Ferrari o objemu 6,9 litru. Od porotců získal 486 bodů, zatímco druhý třílitrový šestiválec od Porsche Turbo jen 198 bodů.

Foto: Ferrari

Přeplňovaný osmiválec Ferrari 488 Pista

Článek

Tahle anketa není pro veřejnost. Ta nemá možnost si vyzkoušet všechny motory, o kterých budeme mluvit. Proto zde hlasují jen odborníci a novináři z mnoha zemí světa. Ti se mohou s vozy seznámit a říct, který agregát se jim zdál nejlepší.

Letos je tím slavným vítězem V8 3,9 l biturbo, který pracuje například ve Ferrari 488 GTB, 488 Spider či 488 Pista. Samozřejmě je to i vítěz ve své kategorii 3-4 litrů a také v kategorii pro výkonné vozy. Dominance je opravdu drtivá. Ostatně Ferrari má v celkových výsledcích na třetím místě i dvanáctiválec 6,5 l z Ferrari 812 Superfast, který vyhrál i kategorii nad 4 litry.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ferrari 812 Superfast

Celá anketa se tak nějak nesla ve stylu sportovních značek. Doby, kdy do pořadí promlouvaly mnohé tříválce s litrovým objemem, už jsou zažehnány. Ano, Volkswagen se svým litrovým tříválcem skončil pátý a šestý je tříválec od BMW o objemu 1,5 litru (pro BMW i8), ale prostě všude je vidět Ferrari, Ferrari, Porsche,… A když už je to třeba Honda (kategorie do dvou litrů), tak na třetím místě je to motor do Hondy Type-R. A když je to Mercedes, tak je to AMG.

A tak přeskočme jednotlivé kategorie (stejně jsme vám už část prozradili) a pojďme se podívat na jedinou kategorii, která má malé překvapení. Po letech dominance japonských a evropských vozů v kategorii ekologických agregátů se letos na špici objevila Tesla se svým pohonným ústrojím pro modely S, X a 3. A třeba Nissan se svým modelem Leaf je až na čtvrtém místě.

Všichni vítězové:

  • Motor roku 2018 - Ferrari 3,9 l biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
  • Pod 1 litr objemu – Volkswagen 1,0 l tříválec turbo (Volkswagen Golf, Up, Up GTI, Polo, T-Roc, Audi A1, A3, Q2, Seat Ibiza, Arona, Toledo, Ateca, Leon, Škoda Fabia, Rapid, Karoq)
  • 1,0 – 1,4 l objemu - PSA Peugeot Citroen 1,2 l tříválec turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X)
  • 1,5 – 1,8 l objemu – BMW 1,5 l tříválec, hybrid (BMW i8)
  • 1,8 – 2,0 l objemu – Porsche 2,0 Turbo (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman)
  • 2,0 – 2,5 l objemu – Audi 2,5 l pětiválec turbo (Audi RS3, TT RS, RS Q3)
  • 2,5 – 3,0 l objemu – Porsche 3,0 l šestiválec turbo (Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS)
  • 3,0 – 4,0 l objemu - Ferrari 3,9 l biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
  • Nad 4,0 l objemu – Ferrari 6,5 l V12 (Ferrari 812 Superfast)
  • Elektrický motor – Tesla (Tesla Model S, Model X, Model 3)
  • Ekologický motor - Tesla (Tesla Model S, Model X, Model 3)
  • Nový motor - Ferrari 6,5 l V12 (Ferrari 812 Superfast)
  • Výkonný motor - Ferrari 3,9 l biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
Související témata:

Výběr článků

Načítám