Hlavní obsah

Na Ferrari 488 Pista se v Ženevě stála fronta. Technické detaily jsou fascinující

Na autosalónu v Ženevě mohli příznivci aut poprvé oficiálně vidět Ferrari 488 Pista. Dozvěděli se spoustu technických dat a měli možnost pořídit si pár vlastních fotografií. Motor je z půlky nový, aerodynamika o pětinu efektivnější a zájemci si mohou připlatit za karbonová kola, u silničního Ferrari poprvé.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ferrari 488 Pista na ženevském autosalonu

Článek

Nové ostré Ferrari dostalo jméno Pista, což v italštině znamená „závodní okruh”. Byť je to sporťák homologovaný pro silniční provoz, právě na okruzích ukáže své nadání naplno.

Jak vypadá, jsme se dozvěděli již dříve na několika ilustracích. [celá zpráva] Na ženevském autosalonu jsme si ho mohli prohlédnout v celé jeho kráse.

Bylo obestoupeno davy novinářů, kteří chtěli získat fotku nebo video. Těsně k němu se ale dostali jen někteří — na vstup na plochu stánku se stála fronta.

Již dříve bylo známo, že přeplňovaný 3,9l osmiválec v útrobách vozu má výkon navýšený na 720 koní. Točivý moment vrcholí hodnotou 770 Nm. To dává výkon 184,5 koně a 197,3 Nm na litr objemu, což jsou opravdu vysoké hodnoty.

Foto: Ferrari

Přeplňovaný osmiválec Ferrari 488 Pista

Podle Ferrari je 50 procent všech dílů na motoru nových oproti osmiválci v 488 GTB. Jednou ze zajímavostí jsou otvory sání - jsou přemístěny k zadnímu spoileru a cesta vzduchu k turbodmychadlům je tak kratší.

To znamená, že mezichladiče stlačeného vzduchu mohou být o čtvrtinu větší a tudíž efektivnější. Vzduch na vstupu do větví sání jednotlivých válců je dle tiskové zprávy o 15 stupňů Celsia chladnější než u 488 GTB. I tomu vůz vděčí za padesátikoňový nárůst výkonu.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ferrari 488 Pista na ženevském autosalonu

488 Pista váží 1385 kg; oproti GTB je lehčí o 90 kg díky extenzivnímu použití karbonu, což spolu s vyšším výkonem znamená lepší zrychlení na stovku - s hodnotou 2,85 vteřiny. Rychlosti pomáhá také zlepšení aerodynamické efektivity karoserie o 20 procent oproti GTB.

Dle tiskové zprávy vůbec poprvé na silničním voze byla použita věc zvaná S-Duct. Ta funguje jako skryté přední křídlo - vzduch nasátý některými z otvorů v předním nárazníku je veden nahoru a ven otvory v kapotě tak, aby vytvářel přítlak na přední nápravě. Vůz také dostal vyšší a delší zadní křídlo.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ferrari 488 Pista na ženevském autosalonu

Úprav samozřejmě doznala i elektronika. Novinkou je věc nazvaná v tiskové zprávě „systém řízení přetáčivosti”, která je prý dostupná při vypnuté kontrole trakce. Má usnadnit řidiči dostat se na limit auta a udržet na něm vůz pod kontrolou.

Novinkou u silničního Ferrari je také „Dynamic Enhancer”, elektronický rozdělovač brzdného tlaku mezi jednotlivými třmeny. Slouží ke zlepšení stability vozu při brzdění. Poprvé u značky Ferrari jsou také kola z jednoho kusu karbonu, která jsou o 40 procent lehčí než kola 488 GTB. Mají průměr 20 palců a jsou k mání za příplatek, jistě velmi tučný.

V kokpitu upoutá pozornost zejména červená linka napříč palubní deskou, zajímavější ale je odstranění schránky před spolujezdcem a její nahrazení kapsami na dveřích. Smyslem je vizuální odlehčení dolní části palubní desky.

Foto: Ferrari

Ferrari 488 Pista

A konečně se v tiskové zprávě dozvídáme také některé detaily, o kterých se u takovýchto aut nemluví. Třeba že kufr má 170 litrů, nádrž pojme 78 litrů paliva nebo že normovaná kombinovaná spotřeba je 11,5 l/100 km.

A samozřejmě i podstatnější čísla: že na dvoustovku zrychlí za 7,6 vteřiny, že maximální rychlost je vyšší než 340 km/h a že ze 100 km/h 488 Pista zastaví na 29,5 metru.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ferrari 488 Pista na ženevském autosalonu

Výběr článků

Načítám