Článek
Úřad FAA nařídil, aby se povinně provedly změny, které jsou popsány v servisních manuálech z roku 2017 a z počátku roku 2018. Týkají se podvozku, přesně řečeno jeho kol a pneumatik, u nichž hrozí, že mohou poškodit letadlo. Mohlo by kvůli nim dojít ke ztrátě schopnosti brzdit a v určitých rychlostech by nebylo možné s letadlem na zemi zatáčet. Řešením je instalace nového hydraulického vedení s novým hydraulickým válcem a nového řídicího systému.
„Tato otázka byla už dávno vyřešena systémovými vylepšeními, která byla zavedena do výroby pro všechny verze 787,“ odpověděli zástupci firmy Boeing. Úprava podle nich byla provedena i na všech už vyrobených strojích.
Povinná kontrola poškození bleskem
FAA už v pondělí nařídil leteckým společnostem využívajícím Boeingy 787, aby zkontrolovaly případná poškození bleskem, uvedl list The Washington Examiner. Před rokem se ukázalo, že úder blesku může vést k úniku hydraulické kapaliny ve válcích, které ovládají křidélka a klapky.
Aerolinky mají provést kontrolu každých devět měsíců nebo po každých 6000 letových hodinách u strojů, kde je podezření, že je zasáhl blesk. Boeing to doposud jen doporučoval, nyní je takováto kontrola povinná. Firma uvedla, že už v roce 2017 podnikla potřebné změny v konstrukci. Dreamlinery jsou na rozdíl od starších letadel s hliníkovým pláštěm vyrobeny z kompozitního materiálu, většinou z uhlíkových vláken. Tento materiál oproti hliníku nemá při zásahu bleskem schopnost fungovat jako Faradayova klec.
Dreamlinery už byly v lednu 2013 na tři měsíce uzemněny kvůli problémům s bateriemi, jež způsobovaly požáry. [celá zpráva]