Článek
„Z toho, jaké zboží si lidé prohlížejí, se také jednoznačně dají vyčíst nejčastější vánoční dárky. Upřímně: o smyslu pro fantazii a romantiku u českých žen a mužů příliš nevypovídají,“ konstatovala PR specialistka společnosti Seznam.cz Táňa Lálová.
V kategorii módy a oblečení jsou podle ní aktuálně nejpopulárnějším zbožím hodinky, raketově ale roste poptávka po pyžamech. Ta se těšila na konci loňského roku desetkrát větší popularitě než ve zbytku roku.
V pánském sortimentu pak vedou župany, u nich se zvýšil zájem šestkrát.
Dámské a pánské parfémy i hračky
„V kosmetice a drogerii samozřejmě absolutně vedou dámské a pánské parfémy, nicméně populární jsou i klasické vody a balzámy pro holení,“ podotkla Lálová s tím, že zájem je čtyřnásobně vyšší.
Děti se podle dosavadních statistik mohou těšit na stavebnice.
„Dlouhodobě nejpopulárnějším zbožím jsou stavebnice Lego. Zájem roste v listopadu a prosinci oproti zbytku roku nejvíc u kreativních a výukových hraček a u autodráh, které jsou nestárnoucí vánoční klasikou,“ uzavřela Lálová. U didaktických hraček rostl zájem šestnáctkrát, zatímco u autodráh šestkrát.
Data vycházejí ze služby Zboží.cz a z nástroje nazývaného Výzkumník. Z nich mimo jiné vyplynulo také to, že nákupy mají čeští uživatelé víceméně rozdělené. Muži nejčastěji nakupují elektroniku a potřeby pro automobily, ženy zase dětské zboží a kosmetiku. [celá zpráva]