Článek
„Naše internetové nákupy na jedné straně potvrzují stereotypy, na druhé straně ukazují překvapivé trendy. Muži dominují v nákupech elektroniky, kde jich je 80 %, a také autopotřeb, kde tvoří 90 % nakupujících. Ženy zase nejčastěji řeší dětské zboží (80 %), kosmetiku (77 %) a módu (71 %),“ uvedla PR specialistka společnosti Seznam.cz Táňa Lálová.
Zdůraznila přitom, že muži k nakupování přistupují analyticky. „Než se rozhodnou pro nákup konkrétního výrobku, začtou se do recenzí a hledají bližší informace,“ doplnila Lálová.
Ženy přebírají styl mužů a na internet chodí lovit.
„Ženy paradoxně trochu přebírají styl mužů a na internet chodí ‚lovit‘. Vědí, co chtějí, rychle koupí a příliš se nerozhlížejí. V mužských kategoriích hraje studium recenzí zboží klíčovou roli ve 44 % případů, u žen je to pouze 35,6 %,“ konstatovala PR specialistka společnosti Seznam.cz.
U dětského zboží přitom rozhoduje cena a vzhled. „Mezi klíčové pro rozhodování je zařadilo 75, respektive 56 % dotázaných. I přesto, že bezpečnost dětí je asi to nejdůležitější v našich životech, mezi klíčové parametry pro výběr zařadilo pozitivní recenze zboží jen 22 % dotázaných,“ komentoval Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz.
Recenze dětského zboží čte sotva polovina nakupujících, jejich výsledky se navíc řídí pouze 37 % lidí. Rámcově se jimi řídí 59 % dotázaných.
Data vycházejí ze služby Zboží.cz a z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]