Článek
Novinářská akce se skládala ze dvou programem nabitých dnů. První den se novináři přesunuli do nádherných prostor zvaných Spring Studios. Zde byli přivítáni vývojáři z Insomniac Studios, kteří stojí za hrou, a po úvodní řeči vedoucího vývoje Bryana Intihara se mohli již vrhnout na to nejdůležitější – vyzkoušet si roli Spider-Mana s ovladačem v ruce.
Naše první dojmy z hraní tohoto očekávaného titulu naleznete v dřívějším článku. [celá zpráva]
Po několika hodinách se odkryly zadní prostory studií, kde byla připravena překážková dráha pro skupinku parkouristů. Ti nám za komentáře vývojářů ukázali některé z pohybových prvků pavoučího superhrdiny.
Většinu jeho pohybů pro překonávání překážek totiž snímali technologií zvanou motion capture. Zaznamenaná data pak upravili pro zasazení do hry a díky tomu se Spider-Man v novém titulu pohybuje mnohem uvěřitelněji než v předchozích hrách.
Dechberoucí Manhattan
Skupina novinářů z různých koutů světa se další den vydala kousek za Manhattan do tamní letecké společnosti, kde na novináře čekaly vrtulníky s logy PlayStationu. Televizní konzole byste ale uvnitř hledali marně.
Pořadatelé pouze chtěli odhalit celý Manhattan z ptačí perspektivy – právě v této části města se odehrává velký děj připravovaného titulu a přesně takto vidí jednotlivé budovy a obyvatele i samotný Spider-Man. Realističnost jednotlivých lokací ve hře je dechberoucí.
Vývojáři si totiž dali obří kus práce s přepracováním Manhattanu do virtuální podoby. Veškerá známá místa jsou ve hře navíc doplněna o fotografickou minihru, kdy hráči získávají speciální odměnu právě za focení těchto budov a míst. Kromě odměny hráči získají také krátký popisek daného objektu.
Lov uprostřed New Yorku
Protože i Spider-Man musí občas vykonávat průzkum a menší detektivní práci, tak s tím byla spojená poslední aktivita – tzv. Scavenger Hunt. Při této aktivitě byli novináři rozděleni do týmů, dostali papír s několika desítkami úkolů a na čas je museli začít plnit. Startovní bod byl u známé newyorské veřejné knihovny, odtud se týmy vydaly plnit jednotlivé body, jež byly rozsety po rozlehlém okolí.
Scavenger Hunt zavedl novináře na manhattanské nádraží Grand Central Terminal, kde se řešily hádanky ohledně stropní malby, ikonických hodin uprostřed terminálu či zakladatelů tohoto monumentu. Dalším z míst byla například slavná Library Way. Tato dlouhá ulice má v chodníku zapuštěné speciální odlitky desek, které odkazují na různé slavné osoby, a právě kolem nich se točila série otázek.
Celá akce ukázala, že PlayStation to ve spojení s Marvelem myslí se Spider-Manem opravdu vážně a jedná se pro ně o obrovskou událost. Pavoučí hrdina bude totiž své hrdinské mise plnit výhradně na televizní konzoli od Sony, titul vychází i s českou lokalizací 7. září.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: