Článek
Už od loňského roku bylo vlastně jasné, že se svým headsetem bude Sony cílit na ty nejnáročnější uživatele. Podobně jako u konkurenčních modelů Oculus Rift či HTC Vive se tak předpokládalo, že cena bude atakovat hranici 20 000 korun.
Realita bude ale nakonec úplně jiná. Na pultech obchodů se totiž PlayStation VR objeví letos v říjnu za výrobcem doporučenou cenu 399 dolarů, tedy v přepočtu méně než 11 000 Kč. Novinka tak bude překvapivě skoro o polovinu levnější, než se původně předpokládalo.
Ve futuristicky vyhlížejícím zařízení se ukrývá jeden 5,7palcový OLED displej, který pro každé oko zobrazuje jiný obraz. Právě díky tomu a dalším senzorům, které jsou schopny monitorovat pohyb uživatele, pak headset dokáže navodit dojem virtuální reality.
Každé oko zobrazí obraz o velikosti 960 x 1080 pixelů. Díky tomu by všechny scény ve hrách i při sledování filmů měly být krásně jemné a ostré.
Mimochodem už nyní se počítá, že v době uvedení virtuální helmy od Sony na trh budou k dispozici desítky her. Ty se jednoduše nahrají do PlayStationu 4, se kterým bude headset komunikovat. Hráč pak tituly bude ovládat prostřednictvím klasického ovladače DualShock.
Sony PlayStation VR bude konkurovat již zmiňovaným headsetům Oculus Rift a HTC Vive. O přízeň zákazníků se utká také se systémem od Microsoftu. Novinka amerického softwarového gigantu zvaná HoloLens však láká na tzv. rozšířenou realitu. [celá zpráva]
Virtuální vs. rozšířená realita
Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.
Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od toho skutečného. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.
Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.