Článek
Podle výzkumu společnosti Consumer Electronics Association (CEA), která veletrh CES pořádá, zažijí v příštím roce tyto headsety doslova boom. Jejich prodej vzrostou proti letošku o 500 procent na 1,2 miliónu prodaných kusů.
“Vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality hodně pokročil. Díky nim dokážeme zprostředkovat 360 stupňový herní zážitek, poznávat neznámé oblasti, bojovat s fóbiemi, lépe vzdělávat zdravotnický personál, organizovat virtuální schůzky a mnohem víc,” komentovala Karen Chupková, senior vice prezidentka pro byznys strategie CEA a CES.
Příjmy v této oblasti trhu se v roce 2016 odhadují na 540 miliónů dolarů, tedy více než 13 miliard korun. To představuje nárůst o 440 procent ve srovnání s letoškem.
Na vlastních brýlích pro rozšířenou realitu již nějakou dobu pracuje americký Microsoft. Jak se ukázalo minulý týden, vlastní model chystá také společnost Asus. [celá zpráva]
Virtuální vs. rozšířená realita
Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.
Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od skutečného světa. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.
Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.