Článek
Zařízení se už tedy nejmenuje Re Vive, ale nově pouze Vive. „Konečná podoba Vive pro koncové zákazníky obsahuje vylepšenou konstrukci se systémem popruhů pro maximální stabilitu při hraní. Finální design vychází z inovací Vive Pre pro vývojářská studia. Ten přinesl zcela nové bezdrátové ovladače s haptickou (vibrační) odezvou s dvoukrokovými tlačítky a čelně mířící kameru promítající realitu do virtuálního světa,“ uvedl mediální zástupce HTC Ondřej Kuvik.
Podle něj se změny dočkal také systém popruhů pro zvýšení stability a původní displeje nahradily nové s vyšším jasem. Stále jsou však k dispozici dva panely s rozlišením 1200 × 1080 obrazových bodů, z nichž každý promítá video pro jedno oko.
Obraz se přitom dokáže obnovit až 90krát za sekundu, což jistě ocení právě herní nadšenci v akčních střílečkách.
Aby bylo zařízení schopno zachytit detailně pohyby hlavy, je vybaveno desítkami různých senzorů. Nejrůznější akcelerometry i gyroskopy dokážou podle výrobce určit polohu ve všech směrech s přesností na desetinu stupně.
„Od doby, co jsme v minulém roce představili Vive, jsme s Valve neúnavně pracovali na vývoji té nejlepší virtuální reality na trhu. Získali jsme mnoho ocenění a sledovali ohlas v médiích, průmyslu i ze strany zákazníků. A nyní jsme díky konečné verzi Vive pro koncové zákazníky schopni dostát naší vize přivést Vive do domácností po celém světě a umožnit lidem zažít pohlcující virtuální realitu způsobem, který probouzí představivost a skutečně mění svět,“ prohlásila na veletrhu MWC Cher Wangová, ředitelka společnosti HTC.
HTC Vive se začne prodávat už za dva měsíce, předobjednat jej však bude možné už v průběhu příštího týdne. Prozatím se však počítá pouze s dodávkami na americký trh, kde se novinka bude nabízet za 799 dolarů, tedy v přepočtu 19 500 Kč.
Rok virtuální reality
Na veletrhu MWC 2016 se patrně dočkáme daleko více systémů pro rozšířenou nebo virtuální realitu. Podle dřívějších prognóz analytiků totiž letošní rok bude patřit právě takovýmto systémům.
Koneckonců i na největším počítačovém veletrhu CES, který probíhal minulý měsíc v americkém Las Vegas, se se speciálními helmami a brýlemi doslova roztrhl pytel. [celá zpráva]
„Vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality hodně pokročil. Díky nim dokážeme zprostředkovat 360stupňový herní zážitek, poznávat neznámé oblasti, bojovat s fobiemi, lépe vzdělávat zdravotnický personál, organizovat virtuální schůzky a mnohem víc,“ komentovala Karen Chupková ze společnosti CTA, která veletrh CES pořádá.
Virtuální vs. rozšířená realita
Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.
Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od toho skutečného. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.
Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.
Příjmy v této oblasti trhu se v roce 2016 odhadují na 540 miliónů dolarů, tedy více než 13 miliard korun. To představuje nárůst o 440 procent ve srovnání s loňskem. [celá zpráva]