Hlavní obsah

Trasa metra D by se mohla začít stavět za dva roky

Právo, Novinky, Jana Šprunková
Praha

Lidé, kteří cestují po Praze už 35 let, využívají mimo jiné i dráhu vedoucí pod zemí. Od té doby byly vybudovány tři trasy, čtvrtá se připravuje a její stavba by mohla začít v roce 2011. Ve středu to uvedl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Letos na podzim se také začne rozšiřovat trasa A z Dejvic do Motola.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

"Další výstavba je naprosto zásadní,“ míní i generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák. Ještě letos na podzim by se mělo začít pracovat na pokračování metra A. Tato nejkratší trasa se má v první fázi prodloužit o čtyři stanice, z Dejvic do Motola.

Pražský primátor Pavel Bém ve středu také uvedl, že by byl rád, kdyby se mohla začít stavět trasa D, která povede z Náměstí Míru směrem na sídliště Písnice. Radní Šteiner (ODS) si myslí, že do roka je možné získat územní rozhodnutí a do dvou let zahájit práce.

Trasa povede z centra přes Krč do Písnice. Měla by odlehčit přetěžované trase C z centra směrem na Kačerov.

Foto: ti, Právo

Opozice na magistrátu ale odmítá, že by se termín dal dodržet. Podobně skepticky se tváří na zahájení stavby prodloužení trasy A. Upozornila na to, že ještě není ani vybráno, kdo by měl stavbu provádět.

Ředitel dopravního podniku Martin Dvořák hodlá výběrové řízení vypsat co nejdříve. "Před čtrnácti dny jsme získali územní rozhodnutí, nic nebrání tomu, abychom vybrali zhotovitele, na kterého je vypsáno výběrové řízení,“ konstatoval Dvořák. Odhaduje, že první cestující by se mohli projet do Motola v roce 2014. Na tento úsek použije město osm miliard korun, které má dostat z fondů EU.

Naposledy dokončil Dopravní podnik prodloužení trasy C do Letňan. Začala fungovat na začátku května loňského roku. Soupravy na Prosek, Střížkov a Letňany ale nejsou využívány tak, jak dopravce předpokládal. Zajíždí do nich pouze každá druhá souprava. [celá zpráva]

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám