Článek
Řidiči mohli na úsek vyjet chvíli po poledni. Otevřeny jsou zatím nájezdy z D1a D5. Začíná současně platit zákaz vjezdu kamiónů na Jižní spojku. Frekventované silnici by se tím mělo výrazněji ulevit.
Bárta ve svém projevu uvedl, že do poslední chvíle řešil, zda úsek otevřít. Kazem na kráse jsou totiž technické nedostatky. Nedokonalé těsnící sváry na jednom z mostů sice neznamenají pro řidiče nebezpečí, nicméně musí být monitorovány. [celá zpráva]
Vypočítal, co všechno by se za cenu 20 miliard, které 23kilometrový úsek stál, dalo postavit.
"Doufám, že v následujících letech budeme otevírat více a levněji," uzavřel ministr, který zdůraznil, že silnice v Česku jsou velmi drahé a všechny potřebné stavby by při nynějších příjmech fondu dopravy byly postaveny zhruba za 100 let.
"Je dobře, že je dokončena, že ji pan ministr ještě nestihl zarazit," uvedl s odkazem na Bártova předchozí opatření Klaus, který ocenil, že konečně se pozornost při stavbách upíná stále více i na cenu.
Místo rautu se na znamení úspor podává čočka a soda.
Dálnice, která má přídomek největší dopravní stavby v republice, stála necelých 20 miliard korun. Celý okruh by měl mít po svém dokončení kolem 80 kilometrů, prozatím je hotovo 40 kilometrů.
Jihozápadní část okruhu spojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou dálnici D1.
V pondělí by se mělo ministerstvo dopravy rovněž rozhodnout, kdy začne stát vybírat na nově otevřené komunikaci mýtné. Podle všeho již v úterý.
Otevření okruhu předcházelo o víkendu zpřístupnění stavby pro pěší veřejnost. Davy lidí, kteří se na něj vydaly, si ale nemohly prohlédnout slíbený tunel a mosty. Ministerstvo dopravy se omluvilo, jednalo prý v zájmu bezpečnosti. [celá zpráva]
Nově otevřený Pražský okruh už je na Mapy.cz
Nově otevřená část jižní část Pražského okruhu v úseku Jesenice - Lahovice - Slivenec je už zanesená do aktualizovaných mapových podkladů na serveru Mapy.cz.
S novým úsekem už počítá také plánovač tras.