Článek
Zpráva otevřeně uvádí jako hlavní faktory malou regulaci námořní dopravy a nedostatečné inspekce bezpečnosti spolu s pomalou a špatnou koordinací zásahu pobřežní stráže. Ta byla přivolána pozdě a nedokázala z potápějící se přetížené lodě zachránit studenty. Tragédie si vyžádala 304 oběti, 293 těla byla vyzvednuta.
Předběžná zpráva podle agentury Jonhap potvrdila, že místní přístavní správa dala licenci lodi i přesto, že byla nelegálně přestavěna tak, aby mohla přepravovat větší náklad. [celá zpráva]
Korejský registr pro plavbu na lodi neprovedl dostatečně důslednou kontrolu, přestože je k tomu oprávněn.
Pobřežní stráž záchranu zpackala
Po tragédii rozpuštěná pobřežní stráž propásla klíčovou dobu, kdy mohla zachránit cestující, a záchranu zpackala. Selhala v komunikaci s lodí a vydávala chybné příkazy. [celá zpráva]
V úterý také pokračoval soud v Kwangdžu s kapitánem I Čun-sokem a čtrnácti členy posádky. Kapitán a tři důstojníci čelí obvinění ze zabití, zbylí z nedbalosti. [celá zpráva]
U soudu se promítaly záběry pořízené cestujícími.
V dalším procesu jsou souzeni majitelé a provozovatelé lodi.