Článek
Vyšetřování tragédie tak vede k závěru, že letadlo se rozlomilo ve vzduchu bez toho, aby nastal výbuch. Tomu nasvědčuje i fakt, že těla nebyla popálená, zato však měla mnohočetné zlomeniny. Podle agentury DPA nejsou ohořelé ani trosky letadla, které se zatím podařilo najít, což výbuchu nenasvědčuje.
Verzi o rozlomení také podporuje skutečnost, že těla byla nalezena v moři přes 80 kilometrů od sebe. To by se nestalo, pokud by letadlo spadlo vcelku.
Vyšetřovatelé však také prověřují teorii, že k explozi na palubě přece jen došlo, a pasažéři, jejichž těla podstoupila pitvu, seděli na místech mimo její epicentrum.
Na palubě letadla, které směřovalo z Brazílie do Francie, bylo v době neštěstí 228 lidí. Záchranáři zatím z vod Atlantiku, kam se stroj zřítil, vylovili 50 těl. [celá zpráva]
Podle posledních závěrů není nehoda stroje dílem teroristů. Vyšetřovatelé se přiklánějí k teorii, že za ni může spíše celkové selhání systémů, jak ostatně dokládájí i důkazy o tom, že letadlo těsně před tím, než zmizelo z radarů, vyslalo řadu automatických zpráv o poruchách. [celá zpráva]
Pátrání bude podle úřadů pokračovat nejméně do 25. června. Ani do té doby však všechna těla obětí nemusejí být nalezena. Také trosky stroje nemusí být kvůli silným oceánským proudům nikdy objeveny. Nedostatek důkazů o konci airbusu tak přispívá k tomu, že příčina jeho pádu nemusí být zjištěna.
Pozůstalým po obětech pojišťovny vyplatí 330 miliónů dolarů. Pokud se obrátí na soud, částka se může vyšplhat až 750 miliónům dolarů.