Hlavní obsah

Strojvůdce není jediný viník havárie španělského vlaku, rozhodl soudce

Madrid

Španělský vyšetřující soudce Louis Alaer Legeren, který hledá příčiny havárie rychlovlaku, při které zahynulo 79 lidí, předběžně obvinil i státní drážní společnost ADIF, která nedostatečně zajistila bezpečnost. Dosud byl za jediného viníka považován strojvůdce Francisco José Garzon.

Foto: ČTK/AP

Snímek z vykolejení vlaku, jak jej zachytila bezpečnostní kamera.

Článek

Obvinění se podle Legerena týkají „osoby nebo osob z ADIF, které byly 24. července odpovědné za bezpečnost provozu na trati mezi stanicemi Ourence a Santiago de Compostela“, stojí to od úterý na webu soudu.

Foto: Reuters

Letecký záběr místa neštěstí

Soudce rovněž podle CNN od státních drah RENFE a společnosti ADIF spravující tratě požaduje podrobnější informace o zajištění bezpečnosti a rychlostních limitech.

Trať z Madridu do Ferrolu není celá vysokorychlostní, střídají se na ní vysokorychlostní úseky umožňující jízdu rychlostí 200 km/h s úseky, kde se musí jezdit pomaleji. Právě na takovém vlak havaroval. Jel rychlostí 153 km/h, tedy dvakrát více, než je povoleno. [celá zpráva]

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Bezpečnostní kamera zachytila moment, kdy vlak vykolejilVideo: Reuters

Na trati jsou navíc dva různé zabezpečovací systémy, pro vysokorychlostní je použit European Rail Traffic management System a pro další ASFA. Během cesty tak strojvůdce přechází z jednoho systému na druhý. Právě k takovému přechodu došlo těsně před katastrofou. [celá zpráva]

Vyšetřující soudce proto od ministerstva dopravy požaduje veškeré informace o případných souvisejících nehodách.

Strojvůdce Garzon převzal řízení vlaku 35 minut před srážkou, řekl představitel dráhy hned po havárii. Je momentálně vyšetřován na svobodě.

Výběr článků

Načítám