Článek
Obvinění se podle Legerena týkají „osoby nebo osob z ADIF, které byly 24. července odpovědné za bezpečnost provozu na trati mezi stanicemi Ourence a Santiago de Compostela“, stojí to od úterý na webu soudu.
Soudce rovněž podle CNN od státních drah RENFE a společnosti ADIF spravující tratě požaduje podrobnější informace o zajištění bezpečnosti a rychlostních limitech.
Trať z Madridu do Ferrolu není celá vysokorychlostní, střídají se na ní vysokorychlostní úseky umožňující jízdu rychlostí 200 km/h s úseky, kde se musí jezdit pomaleji. Právě na takovém vlak havaroval. Jel rychlostí 153 km/h, tedy dvakrát více, než je povoleno. [celá zpráva]
Na trati jsou navíc dva různé zabezpečovací systémy, pro vysokorychlostní je použit European Rail Traffic management System a pro další ASFA. Během cesty tak strojvůdce přechází z jednoho systému na druhý. Právě k takovému přechodu došlo těsně před katastrofou. [celá zpráva]
Vyšetřující soudce proto od ministerstva dopravy požaduje veškeré informace o případných souvisejících nehodách.
Strojvůdce Garzon převzal řízení vlaku 35 minut před srážkou, řekl představitel dráhy hned po havárii. Je momentálně vyšetřován na svobodě.