Článek
Prvotní analýza druhé černé skříňky, kterou se podařilo nalézt o den dříve, potvrdila podezření prokuratury, že kopilot Andreas Lubitz chtěl „letadlo zničit“. Lubitz nejenže navedl letoun k zemi, ale ještě k tomu zvyšoval rychlost.
„Prvotní rozbory ukazují, že pilot v kabině použil autopilota, aby letadlo nasměroval dolů do výšky 100 stop (zhruba 30 metrů, minimální možná nastavitelná výška na ovládacím panelu autopilota - pozn. red.), a během sestupu několikrát změnil nastavení, aby zvýšil rychlost,“ uvedl Úřadu pro bezpečnost civilního letectví (BEA).
Lubitz podle francouzských vyšetřovatelů využil toho, že si kapitán Patrick Sondheimer potřeboval odskočit na toaletu. Zpět do kabiny už ho nepustil a navedl stroj na klesání, leteckým kontrolorům neodpovídal. Nehodu nepřežil nikdo ze 150 lidí na palubě. [celá zpráva]
Motivy kopilota se objasňují, aerolinie Lufthansa nicméně potvrdily, že se v minulosti potýkal s depresemi. [celá zpráva]
Podle listu Bild však lékařům tajil, že létá s letadlem, a tvrdil, že je na nemocenské. Němečtí vyšetřovatelé potvrdili, že u něj doma našli v odpadkovém koši roztrhanou neschopenku vztahující se i na den havárie. [celá zpráva]
Související témata
Podle Bildu trpěl kopilot také poruchou zraku, která jeho kariéru ohrožovala. Hovoří se také o tom, že měl osobní problémy a rozcházel se s dlouholetou partnerkou.