Článek
Prvotní analýza druhé černé skříňky, kterou se podařilo nalézt o den dříve, potvrdila podezření prokuratury, že kopilot Andreas Lubitz chtěl „letadlo zničit“. Lubitz nejenže navedl letoun k zemi, ale ještě k tomu zvyšoval rychlost.
„Prvotní rozbory ukazují, že pilot v kabině použil autopilota, aby letadlo nasměroval dolů do výšky 100 stop (zhruba 30 metrů, minimální možná nastavitelná výška na ovládacím panelu autopilota - pozn. red.), a během sestupu několikrát změnil nastavení, aby zvýšil rychlost,“ uvedl Úřadu pro bezpečnost civilního letectví (BEA).

Ohořelá černá skříňka z havarovaného airbusu
Lubitz podle francouzských vyšetřovatelů využil toho, že si kapitán Patrick Sondheimer potřeboval odskočit na toaletu. Zpět do kabiny už ho nepustil a navedl stroj na klesání, leteckým kontrolorům neodpovídal. Nehodu nepřežil nikdo ze 150 lidí na palubě. [celá zpráva]
Motivy kopilota se objasňují, aerolinie Lufthansa nicméně potvrdily, že se v minulosti potýkal s depresemi. [celá zpráva]
BEZ KOMENTÁŘE: Vyšetřovatelé prohledávají trosky Airbusu A320Video: Reuters
Podle listu Bild však lékařům tajil, že létá s letadlem, a tvrdil, že je na nemocenské. Němečtí vyšetřovatelé potvrdili, že u něj doma našli v odpadkovém koši roztrhanou neschopenku vztahující se i na den havárie. [celá zpráva]
Související témata
Podle Bildu trpěl kopilot také poruchou zraku, která jeho kariéru ohrožovala. Hovoří se také o tom, že měl osobní problémy a rozcházel se s dlouholetou partnerkou.