Článek
Air France slíbila, že starší sondy vymění do konce měsíce. Výměna začala v květnu. Po neštěstí, které se stalo v noci na 1. června, piloti naléhali, aby byla výměna urychlena, a hrozili, že na strojích bez nových sond nebudou létat.
Skutečná příčina neštěstí zatím není známa, a nepodaří-li se najít a vyzvednout takzvané černé skříňky havarovaného stroje, patrně zůstane neobjasněna. Z moře se zatím podařilo vyzvednout těla 50 obětí a některé části letadla. Pátrání po dalších obětech a troskách má pokračovat nejméně další tři týdny, uvedl velitel brazilského letectva Ramon Cardoso. Prodloužení pátrání potvrdil i francouzský velvyslanec v Brazílii. Původně mělo skončit 19. června, pak se uváděl termín 25.června.
Výrobce airbusů pondělí vyzval k trpělivosti, aby se počkalo na výsledky vyšetřování tragédie při které zahynulo 228 lidí. "Prosím buďte trpěliví. Takové vyšetřování je dlouhé a nemělo by stát na pouhých ideách," řekl ředitel airbusu Tom Enders a zdůraznil, že články se spekulacemi mohou číst i pozůstalí nebo přátelé obětí a oni pak nevědí, zda to, co se píše v novinách je pravda, nebo ne."
Spekulace o možných příčinách se zesílily o víkendu po pitvách prvních obětí. kázalo se, že těla nebyla ohořelá a neměla vodu v plicích, za to byla rozmlácená, takže se to vypadá, že se stroj rozlomil za letu a těla padala volným pádem do moře. [celá zpráva]
Obchodní rival Airbusu Boeing ho podpořil a zastal se havarovaného typu A330. Ředitel Boeingu Jim McNereney řekl: "Příčiny nehody jsou neznámé a nemyslím si, že by byl spojeny s nějakou vážnou chybou stroje. A330 je spolehlivé a osvědčené letadlo."