Článek
První analýza dat z černé skříňky Boeingu 737 MAX-8 etiopských aerolinek, který se zřítil 10. března, ukázala, že do řízení letu zasahoval automatický systém MCAS, který má vyrovnávat let v případě hrozby ztráty vztlaku při prudkém stoupání. Se stejným systémem marně zápolili loni v říjnu i piloti indonéské letecké společnosti Lion Air.
Data z černých skříněk etiopského stroje nyní mají k dispozici mezinárodní skupiny včetně amerického nezávislého Národního úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB).
Data dále dostal výrobce Boeing, americký úřad pro letectví FAA a Úřad pro leteckou bezpečnost EU.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/uSMwX7.jpeg?fl=cro,0,1,798,448%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Animace ukazuje podobnosti mezi pádem letadel společností Ethiopian Airlines a Lion AirVideo: Novinky/Reuters
Po nehodě nesmí letouny Boeing 737 MAX 8 a MAX 9 létat v drtivé většině zemí na světě včetně USA.