Hlavní obsah

Boeing má problémy i s dreamlinery

Seattle

Boeing má problémy nejen se čtvrtou generací řady 737-MAX, ale také se stroji 787 Dreamliner. Americký Federální úřad pro letectví ve středu oznámil, že firmě nařídil, aby přišla s novým softwarem pro řízení stroje a s novými díly. Cílem je odstranit rizika, která by mohla vést k možnému poškození letadla, uvedla agentura Reuters.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Boeing 787 Dreamliner na letišti v Praze

Článek

Úřad FAA nařídil, aby se povinně provedly změny, které jsou popsány v servisních manuálech z roku 2017 a z počátku roku 2018. Týkají se podvozku, přesně řečeno jeho kol a pneumatik, u nichž hrozí, že mohou poškodit letadlo. Mohlo by kvůli nim dojít ke ztrátě schopnosti brzdit a v určitých rychlostech by nebylo možné s letadlem na zemi zatáčet. Řešením je instalace nového hydraulického vedení s novým hydraulickým válcem a nového řídicího systému.

„Tato otázka byla už dávno vyřešena systémovými vylepšeními, která byla zavedena do výroby pro všechny verze 787,“ odpověděli zástupci firmy Boeing. Úprava podle nich byla provedena i na všech už vyrobených strojích.

Foto: Milan Malíček, Právo

Interiér letadla Boeing 787 Dreamliner společnosti Korean Air

Povinná kontrola poškození bleskem

FAA už v pondělí nařídil leteckým společnostem využívajícím Boeingy 787, aby zkontrolovaly případná poškození bleskem, uvedl list The Washington Examiner. Před rokem se ukázalo, že úder blesku může vést k úniku hydraulické kapaliny ve válcích, které ovládají křidélka a klapky.

Foto: Thomas Mukoya, Reuters

Dělníci míjejí v hangáru Boeing 787 Dremaliner společnosti Kenya Airways

Aerolinky mají provést kontrolu každých devět měsíců nebo po každých 6000 letových hodinách u strojů, kde je podezření, že je zasáhl blesk. Boeing to doposud jen doporučoval, nyní je takováto kontrola povinná. Firma uvedla, že už v roce 2017 podnikla potřebné změny v konstrukci. Dreamlinery jsou na rozdíl od starších letadel s hliníkovým pláštěm vyrobeny z kompozitního materiálu, většinou z uhlíkových vláken. Tento materiál oproti hliníku nemá při zásahu bleskem schopnost fungovat jako Faradayova klec.

Dreamlinery už byly v lednu 2013 na tři měsíce uzemněny kvůli problémům s bateriemi, jež způsobovaly požáry. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám