Článek
Letectvo pozastavilo přejímání strojů už 20. února. Šest už dodaných strojů znovu překontrolovalo.
Will Roper, tajemník letectva pro dodávky, techniku a logistiku kvůli tomu provedl inspekci v továrně firmy v Everettu, kde se letadla KC-46 montují. Pondělní návštěva ho neuspokojila. „Mám pořád obavy. Myslel jsem si, že Boeing chápe, že je ve vážné situaci,“ řekl.
Zdůraznil, že problém zapomenutého nářadí je otázka pořádku a disciplíny na pracovišti a také odpovědnosti všech zaměstnanců. „Nevěřím, že se kultura práce vrátila. Uvěřím tomu, až když se budou tyto věci dodržovat delší dobu a nebude se to dělat jen kvůli tomu, že někdo řekl ‚tohle je výrobek pro letectvo‘,“ prohlásil.
Boeing bude muset nově provádět kontroly na místě už v průběhu výroby, a to i u dílů, které jsou následně zapečetěny, což jsou třeba nádrže v křídle.
Náhrada tankovacích letadel vázne
Příběh tankovacích letadel KC-46 se vleče roky. Boeing původně vyhrál tendr na dodávku nových tankerů, ale výsledek byl zrušen, když se ukázalo, že podmínky byly ušity na míru dodavateli.
Opakovaný tendr vyhrál konkurenční Airbus, ale po odvolání Boeingu byl výsledek zrušen a třetí výběrové řízení už vyhrál Boeing. Letoun KC-46 se však hodně liší od stroje 767, z něhož je odvozený a který se mezitím přestal vyrábět. Vývoj se proto opožďoval.
Původně měl být první letoun KC-46 dodán na jaře 2016, protože však nefungoval dobře systém doplňování paliva, nakonec se první stroje, na něž letectvo netrpělivě čeká, protože flotilu tankerů tvoří stroje KC-135 navržené na konci padesátých let, dodaly až letos. [celá zpráva]