Článek
Vybírat je možné ze stovek titulů pro smartphony, kapesní herní systémy, PC i televizní konzole. Dnes se zaměříme na poslední dvě kategorie.
Co se televizních konzolí týče, letos se toho v nabídce příliš nezměnilo. O dominantní pozici na trhu se perou tři velcí výrobci – Nintendo, Sony a Microsoft. Poslední jmenovaná společnost se snaží uspět se svým Xboxem One, který může sloužit zároveň jako multimediální centrum.
Kromě hraní her je tak s novinkou možné streamovat filmy, brouzdat po internetu, ale klidně i telefonovat prostřednictvím bezplatné aplikace Skype. Vše je navíc možné ovládat jednoduše prostřednictvím hlasových povelů.
Inteligentnější systém
Konkurenční PlayStation 4 od Sony doznal proti předchůdci také značných změn. Slibuje inteligentnější ovládání i systém. Například místo dlouhého zapínání je k dispozici jakýsi režim spánku, ze kterého se konzole probudí za pár sekund.
Jedním z lákadel čtyřky je také vysoký výkon, je postavena na upravené PC platformě, jejímž základem je x86 procesor a 8 GB operační paměti.
Nové tituly se samozřejmě objevily také pro konzoli Nintendo Wii U. Tento herní systém se vzhledem příliš neliší od svého předchůdce, malá bílá krabička se jednoduše připojí k televizoru. Největšího vylepšení se dočkal bezdrátový ovladač Wii U GamePad, který je vybaven vlastním dotykovým displejem.
PC jako herní stroj
Pro hraní her může dobře posloužit i počítačová sestava. Výkonný herní stroj, který nabídne dostatečný výkon pro nejnáročnější hry, vyjde na 20 000 korun, což je v porovnání s konzolemi až čtyřikrát více.
Počítač samozřejmě dokáže zastat daleko více funkcí než herní konzole, jako je brouzdání po internetu, sledování filmů nebo poslech hudby. To ale zvládne i nejlevnější počítač s cenovkou okolo deseti tisíc korun, proto je velice výhodné pořízení levnějšího PC na práci a televizní konzole na hraní her.
Nevýhodou konzolí je cena her, které jsou totiž často až o polovinu dražší než v případě verzí pro PC, což znamená rozdíl i 500 Kč.
Rise of the Tomb Raider: návrat ke kořenům
Videoherní sexsymbol Lara Croft se vrací v novém pokračování, které navazuje na dva roky starý restart série. Je zkušenější, dospělejší a ošlehaná všemi těmi bolestivými událostmi, které zažila na fiktivním ostrově Yamatai.
A konečně to vypadá, že našla tu správnou cestu. Lara se nejdříve vypraví do Sýrie a následně na Sibiř. Zde však musí bojovat nejen proti kultu, který artefakt chce získat také, ale opět s místní divočinou i prostředím. Naštěstí na tohle všechno nezůstává sama a během svého putování najde i spojence.
Opět se tak hlavní hrdinka dostává do adrenalinových honiček o život, a to například před sněžnou lavinou či útočným vrtulníkem. Těchto situací je ve hře několik a hráči se při nich tají dech. Rise of the Tomb Raider ušel velký kus cesty, a pokud vývojáři půjdou stejným směrem i s příštím dílem, tak se hráči dočkají doopravdy perfektního kousku.
- Platforma: Xbox One (počítá se i s verzí pro PC)
Destiny The Taken King: nápravy chyb a plnění slibů
Crota je mrtvý a jeho otec Oryx je hodně naštvaný, takže hráči v roli Guardianů (Strážců) mají velký problém. Ten přináší teror se svou obří lodí Dreadnaught do prstence Saturnu společně s armádou zvanou Taken. Ta se skládá ze všech ras, proti kterým hráči stáli, ale tentokrát mají nové schopnosti a mírně upravený vzhled, který odráží vládu Oryxe nad jejich vědomím.
Je to právě příběh, který byl nejvíce kritizován, když Destiny před rokem vyšlo. O to víc se všichni divili, když věděli, že za titulem stojí tvůrci slavné série Halo, která vyprávěla příběh Master Chiefa a umělé inteligence Cortany, který patřil k těm lepším i přes svá typická klišé.
V Taken Kingovi však své chyby napravují a z Oryxe udělali nepřítele, kterého se hráč doopravdy může bát. Ten tak na příběhových misích několikrát k hráči promlouvá a následně na něj sešle tuhého protivníka. Všechny změny jsou důkazem, že si vývojáři v Bungie vzali připomínky kritiků i hráčů k srdci a vyslyšeli většinu přání svých oddaných fanoušků. Destiny je tak o větší porci zábavnější a opět trochu víc návyková. Stále by však šlo pár věcí vytknout, a to například recyklace nepřátel, kteří dostali pouze trochu upravenější kabát.
- Platforma: PlayStation 4, Xbox One
Skylanders SuperChargers: hračky dobývají virtuální svět
Za poslední roky se rozšířil fenomén sběratelských figurek doprovázejících hry či filmy. Vývojáři z herního průmyslu tedy využili šance a začali vyvíjet tituly, které toto kloubí dohromady. Dokonce i Nintendo se svými amiibo figurkami vycítilo příležitost a propojuje s nimi všechny své známé značky.
Skylanders se však nyní vyvíjí a přichází s dávkou vozidel a kvůli nim také přizpůsobeným novým dílem. Ústřední zlosyn jménem Kaos ovládá všechny portály a vyhrožuje hrdinům, že je všechny vyhostí ze světa Skyland. Ti však nyní, i za pomoci nových vozidel, se musí pokusit zmařit jeho ďábelské plány a opět zachránit zdejší svět.
Základní prvky hratelnosti však zůstávají stejné, jako tomu je u předchozích dílů. Hráč má ke konzoli přes USB port připojen tzv. portál, na který vkládá figurky, které chce ovládat. Každá z nich má samozřejmě různé typy útoků, a tak je lze střídat za běhu podle situace, na kterou se daný Skylander hodí. Nyní však na portál mohou položit i vozidlo, které se okamžitě přesune do hry.
- Platforma: Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii U, Xbox One, PlayStation 4
Metal Gear Solid V Phantom Pain: legenda se vrací
Metal Gear Solid není nutno asi nikomu ze starších hráčů představovat. Pamětníci si vzpomenou, že vůbec první Metal Gear vyšel v roce 1987 na Nintendo Entertainment System, zkráceně NES. Jeho největší boom však přišel s konzolí PlayStation v roce 1998. Vyprávění pomocí filmových úhlů kamery, perfektní dabing a skvělý příběh s dechberoucími momenty, které vháněly slzy hromadě hráčů, byly tehdy revoluční. Metal Gear Solid se vrací!
Píše se rok 1984 a Snake se probouzí po devíti letech z kómatu, které zapříčinil výbuch helikoptéry z konce Ground Zeroes. Úvodní hodina, kdy hráč uniká z nemocnice, bere opakovaně dech svou brutalitou a gradací. Hráč je stejně jako Snake úplně zmaten, ale už teď víme, že na tento začátek budeme v budoucnu několikrát vzpomínat.
Následně hra trochu zvolní tempo a kvůli dlouhému bezvědomí musí Snake obnovit znovu svou reputaci jako Big Boss a zabránit maďarskému Skull Facovi v rozpoutání války. Děj se odehrává hlavně v Afghánistánu a poté v Africe. Do příběhu se vrací Revolver Ocelot, Kazuhira Miller či vynálezce Huey Emmerich.
- Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One
Může se vám hodit na službě Zboží.cz:
- hra Rise of the Tomb Rider pro Xbox One
- hra Skylanders Super Chargers Starter Pack pro Xbox One
- hra Skylanders Super Chargers Starter Pack pro PS4
- hra Skylanders Super Chargers Starter Pack pro Wii U
- hra Destiny: The Taken King - Legendary Edition pro Xbox One
- hra Destiny: The Taken King - Legendary Edition pro PS4
- hra Metal Gear Solid: The Phantom Pain pro Xbox One
- hra Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pro PS4
- hra Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pro PC
Hráče pohltí virtuální a rozšířená realita
Se speciálními helmami a brýlemi, které lépe hráče přenesou do děje jejich oblíbených titulů, se totiž příští rok roztrhne pytel. Řada z nich bude k vidění už v lednu na největším světovém veletrhu spotřební a výpočetní elektroniky International Consumer Electronics Show (CES).
Podle výzkumu společnosti Consumer Electronics Association (CEA), která veletrh CES pořádá, zažijí v příštím roce tyto headsety doslova boom. Jejich prodeje vzrostou proti letošku o 500 procent na 1,2 miliónu prodaných kusů.
„Vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality hodně pokročil. Díky němu dokážeme zprostředkovat 360stupňový herní zážitek, poznávat neznámé oblasti, bojovat s fobiemi, lépe vzdělávat zdravotnický personál, organizovat virtuální schůzky a mnohem víc,” komentovala Karen Chupková, senior viceprezidentka pro byznys strategie CEA a CES.
Příjmy v této oblasti trhu se v roce 2016 odhadují na 540 miliónů dolarů, tedy více než 13 miliard korun. To představuje nárůst o 440 procent ve srovnání s rokem 2015. [celá zpráva]