Článek
Top Gear měl v neděli sice 23procentní podíl na sledovanosti a byl v daném čase nejsledovanějším pořadem, nicméně Evans minulý týden prohlásil, že by byl zklamaný, kdyby premiérový díl měl méně jak pět miliónů diváků.
Ještě horší pro něj ale je srovnání s předchozími sériemi. Clarkson a spol. měli u své poslední řady o milión vyšší sledovanost, uvedl The Huffington Post a dodal, že aktuálních 4,4 miliónu je nejnižší číslo od července roku 2006. I přesto se ale Evans na Twitteru spokojeně chlubil.
„Nový Top Gear je hit. Je to oficiální. Podíl na sledovanosti 23 procent. O 12 víc než premiéra minulé série. To jsou fakta,“ napsal na svém účtu.
The new Top Gear is a hit. OFFICIALLY. 23 % audience share. 12% MORE than the opening episode of the last series. These are the FACTS.
— Chris Evans (@achrisevans) 30. května 2016
Podporu mu poté vyjádřil šéf sekce zábavy BBC Alan Tyler. „Chris (Evans) a Matt (LeBlanc) úspěšně odstartovali novou éru a my se těšíme, že našim divákům během dalších dílů přineseme ještě víc zábavy,“ uvedl pro The Daily Mirror.
Sledovanost je ale jen jeden aspekt. Tím druhým je kvalita pořadu a v tomto ohledu u diváků Top Gear zrovna nebodoval. Negativních reakcí bylo na internetu opravdu velké množství a hodně jich směřovalo právě na Evanse. Vypichovat jednotlivé příspěvky by nemělo cenu, společnost Sysomos zabývající se analýzou dat proto zveřejnila statistiku reakcí na Twitteru, která vyznívá poměrně jednoznačně – po 50 minutách epizody bylo 75 procent tweetů negativních.
50 minutes into the new #TopGear - we've tracked 70k tweets so far, and audience sentiment is mostly negative. pic.twitter.com/nU2QlT3iSn
— Sysomos (@Sysomos) 29. května 2016
A dobře si restart pořadu nevedl ani v médiích. V The Times dostal pořad dvě hvězdičky z pěti. „Proč bychom si od tohoto chlápka kupovali ojetý televizní pořad?“ stálo v recenzi s tím, že chemie mezi Evansem a LeBlancem moc nefungovala.
Ještě přísnější byl Daily Mail, který pořad označil za katastrofu a ubohou imitaci předchozí verze. „Bylo to tak špatné, že jste mohli slyšet, jak v centrále Amazonu bouchají šampaňské,“ napsal web v reakci na Clarksona, Maye a Hammoda, kteří připravují svůj pořad právě pro Amazon.
The Sun napsal, že už jsme všechno viděli předtím a lépe a v podobném duchu reagoval i The Independent, podle něhož to bylo zbytečné a okoukané.
Smířlivější byl jen The Daily Mirror, podle kterého je pořád na co koukat a The Daily Telegraph uvítal Evansův konzervativnější přístup a pořad ohodnotil kladně.
Jak ale poznamenal The Guardian, ten pravý test nastane v těchto dnech, kdy se Top Gear po premiéře na BBC vysílá v dalších 80 zemích světa.