Článek
V současnosti jezdí mezi zastávkami Vřesinská a Zátiší náhradní autobusy. Na jednokolejce dosud mohli řidiči využít služebního telefonu a radiostanice pro kontakt se službukonajícím traťovým dispečerem. Ani to však pravděpodobný viník nehody, 24letý řidič jedné z tramvají, podle výkazu jízd neudělal.
„Nyní na lince přibude světelné návěstidlo zdůrazňující identifikaci místa k vyhýbání tramvajových vlaků,“ uvedl dopravní podnik. Navíc se řidič bude dispečerovi povinně hlásit a vyžádá si jeho souhlas k pokračování jízdy po jednokolejné trati.
Rovněž už padlo rozhodnutí o vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením, které nebezpečí selhání člověka prakticky vyloučí. Na lince by se systém měl objevit ještě v letošním roce.
Po tragédii se objevily kritické hlasy, že ačkoliv zabezpečení trati neodporuje zákonu, tak ponechání odpovědnosti jen na řidičích je značně riskantní. „Dopravní podnik situaci velmi podcenil. Trať si o tragédii koledovala,“ uvedl ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD).
Podle mluvčího drážní inspekce Zdeňka Neusara jde o jedinou takto málo jištěnou tramvajovou trať v České republice, obdobné spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou hlídá moderní technika už více než deset let.