Článek
U McDonald's si mohou náhlavní systém pro virtuální realitu vyrobit lidé sami, pokud si koupí Happy Meal. Kartónová krabička, ve které je jídlo dodáváno, se totiž dá upravit tak, že se z ní základ pro virtuální realitu skutečně vytvoří.
V podstatě jde o jakýsi držák chytrého telefonu, který se z krabičky jednoduše složí, jak je vidět na videu výše. Právě s mobilem se pak toto zařízení promění v plnohodnotný virtuální systém, stačí jej v podstatě zasunout do útrob složených brýlí.
Většina současných smartphonů totiž dokáže svůj displej v režimu na šířku rozdělit na dvě samostatné obrazovky. Pomocí speciálních přehrávačů a her pak každá z nich zobrazuje pro každé oko jiný obraz, čímž vzniká dojem prostorového vidění – virtuální reality.
Kromě chytrého telefonu budou kartónové brýle potřebovat už jen speciální čočky, které by však také měly být součástí balení.
Prakticky úplně stejně funguje také headset od společnosti Coca-Cola. Vyrobit brýle si lidé mohou, pokud koupí balík plechovek nebo plastové láhve dodávané v kartónové krabici. Z ní se pak dá vyříznout a poskládat celý systém.
I když se celé řešení od obou potravinářských gigantů může zdát velmi primitivní, na stejném principu fungují virtuální helmy od renomovaných výrobců.
Řeč je například o modelu Gear VR od společnosti Samsung. Jde v podstatě o headset, který funguje pouze po vložení chytrého telefonu. Na rozdíl od kartónových brýlí ale bude řešení od jihokorejského elektronického gigantu daleko odolnější a patrně i pohodlnější na nošení. Základ je nicméně stejný.
Headsety od společností McDonald's a Coca-Cola jsou dostupné zatím pouze v zahraničí. Je ale více než pravděpodobné, že obě novinky se postupně objeví také v tuzemsku.
Éra virtuální reality přichází
Podle dosavadních prognóz analytiků bude letošní rok patřit právě systémům virtuální a rozšířené reality. Koneckonců i na největším počítačovém veletrhu CES, který probíhal na začátku roku v americkém Las Vegas, se se speciálními helmami a brýlemi doslova roztrhl pytel.
„Vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality hodně pokročil. Díky nim dokážeme zprostředkovat 360stupňový herní zážitek, poznávat neznámé oblasti, bojovat s fobiemi, lépe vzdělávat zdravotnický personál, organizovat virtuální schůzky a mnohem víc,“ komentovala Karen Chupková ze společnosti CTA, která veletrh CES pořádá.
Příjmy v této oblasti trhu se v roce 2016 odhadují na 540 miliónů dolarů, tedy více než 13 miliard korun. To představuje nárůst o 440 procent ve srovnání s loňskem. [celá zpráva]