Hlavní obsah

Virtuální realita pobláznila potravinářské giganty. Headset získají lidé zadarmo

Novinky, ort

Budoucnost virtuální reality se zdá být růžová. Technologičtí giganti už uvedli nebo se chystají uvést své vlastní brýle na pulty obchodů a ukrojit si co možná největší kus trhu. Lhostejná nová technologie ale není ani takovým společnostem, jako jsou McDonald's či Coca-Cola. U obou potravinářských gigantů získají lidé k jejich výrobkům headset pro virtuální realitu zadarmo.

Virtuální headset vyrobený z Happy MealuVideo: McDonald's

Článek

U McDonald's si mohou náhlavní systém pro virtuální realitu vyrobit lidé sami, pokud si koupí Happy Meal. Kartónová krabička, ve které je jídlo dodáváno, se totiž dá upravit tak, že se z ní základ pro virtuální realitu skutečně vytvoří.

V podstatě jde o jakýsi držák chytrého telefonu, který se z krabičky jednoduše složí, jak je vidět na videu výše. Právě s mobilem se pak toto zařízení promění v plnohodnotný virtuální systém, stačí jej v podstatě zasunout do útrob složených brýlí.

Foto: archív výrobce

Virtuální headset vyrobený z Happy Mealu

Většina současných smartphonů totiž dokáže svůj displej v režimu na šířku rozdělit na dvě samostatné obrazovky. Pomocí speciálních přehrávačů a her pak každá z nich zobrazuje pro každé oko jiný obraz, čímž vzniká dojem prostorového vidění – virtuální reality.

Kromě chytrého telefonu budou kartónové brýle potřebovat už jen speciální čočky, které by však také měly být součástí balení.

Prakticky úplně stejně funguje také headset od společnosti Coca-Cola. Vyrobit brýle si lidé mohou, pokud koupí balík plechovek nebo plastové láhve dodávané v kartónové krabici. Z ní se pak dá vyříznout a poskládat celý systém.

Headset od společnosti Coca-ColaVideo: Coca-Cola

I když se celé řešení od obou potravinářských gigantů může zdát velmi primitivní, na stejném principu fungují virtuální helmy od renomovaných výrobců.

Řeč je například o modelu Gear VR od společnosti Samsung. Jde v podstatě o headset, který funguje pouze po vložení chytrého telefonu. Na rozdíl od kartónových brýlí ale bude řešení od jihokorejského elektronického gigantu daleko odolnější a patrně i pohodlnější na nošení. Základ je nicméně stejný.

Headsety od společností McDonald's a Coca-Cola jsou dostupné zatím pouze v zahraničí. Je ale více než pravděpodobné, že obě novinky se postupně objeví také v tuzemsku.

Foto: mif, Novinky

Samsung Gear VR

Éra virtuální reality přichází

Podle dosavadních prognóz analytiků bude letošní rok patřit právě systémům virtuální a rozšířené reality. Koneckonců i na největším počítačovém veletrhu CES, který probíhal na začátku roku v americkém Las Vegas, se se speciálními helmami a brýlemi doslova roztrhl pytel.

„Vývoj v oblasti virtuální a rozšířené reality hodně pokročil. Díky nim dokážeme zprostředkovat 360stupňový herní zážitek, poznávat neznámé oblasti, bojovat s fobiemi, lépe vzdělávat zdravotnický personál, organizovat virtuální schůzky a mnohem víc,“ komentovala Karen Chupková ze společnosti CTA, která veletrh CES pořádá.

Příjmy v této oblasti trhu se v roce 2016 odhadují na 540 miliónů dolarů, tedy více než 13 miliard korun. To představuje nárůst o 440 procent ve srovnání s loňskem. [celá zpráva]

Výběr článků

Načítám