Článek
U 30 hlavních drogistických kategorií dosáhl loni prodej s podporou slevových akcí 51 procent, meziročně o 3,7 procentního bodu více, vyplývá z průzkumu. Více než 52 procent tržeb rychloobrátkového zboží tak v ČR připadá ze slevových akcí, v roce 2009 to bylo jen 35 procent.
„Podíl tržeb realizovaných ve slevových akcích stále roste,” řekl komerční ředitel společnosti Nielsen David Vacl.
Již téměř tři čtvrtiny bylinných likérů, rumu, kávy a mléka se prodají ve slevách. V případě drogistického zboží se v akčních nabídkách nejvíce prodávají aviváže, prací prášky, plenky, toaletní papír a sprchové gely.
Řada obchodníků přitom na odborných konferencích loni i letos vyzývá k tomu, aby „smrtící spirálu slev” zastavili. Upozorňují přitom na to, že ve slevovém „šílenství” je Česko na špici Evropy. [celá zpráva]
Výzvy se ale nedaří naplnit kvůli konkurenčnímu boji a velké oblibě slev mezi nakupujícími. Celkový počet akcí nabízených v letácích od roku 2014 stále roste, potvrzují i údaje serveru Kupi.cz.