Článek
Sedran je podle agentury DPA dalším vysoce postaveným manažerem, který do Volkswagenu přichází z jiné firmy. Zástupci ekologů v pátek kritizovali kvůli emisím shodou okolností právě některé vozy Opelu. [celá zpráva]
Koncern VW již před deseti dny oznámil, že členkou jeho představenstva se začátkem příštího roku stane Christine Hohmannová-Dennhardtová z konkurenční společnosti Daimler. [celá zpráva]
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Sedran nastoupí do funkce 1. listopadu. V letech 2012 až 2013 působil jako prozatímní ředitel Opelu, který je součástí americké automobilky General Motors. Poté se stal šéfem značek Chevrolet a Cadillac v Evropě.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.