Článek
Daimler uvedl, že s uvolněním Hohmannové-Dennhardtové, která u něj měla smlouvu do roku 2017, vyslovil souhlas. Firma si bývalou soudkyni najala, aby dohlédla na nápravné kroky po úplatkářském skandálu.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Volkswagenu hrozí kvůli skandálu náklady v řádu desítek miliard eur.
Operace VW ve Spojených státech měl podle plánu automobilky řídit dosavadní šéf české Škoda Auto Winfried Vahland. Ten ale post odmítl s odvoláním na rodinné důvody. Podle automobilky měl odlišný názor na strategii v USA. Vahland úplně odchází z koncernu. [celá zpráva]
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen v pátek rovněž jmenoval nového šéfa své finanční divize, uvedla agentura Reuters. Lars-Henner Santelmann v jejím vedení nahradí Franka Wittera. Ten byl počátkem měsíce pověřen funkcí finančního ředitele celé skupiny poté, co byl dosavadní finanční šéf Hans Dieter Pötsch jmenován novým předsedou dozorčí rady Volkswagen.