Článek
A0 Entry je projekt, který Maier zmínil i na nedávném kolokviu s představiteli české vlády. Firmě by pomohl vytvořit několik set nových pracovních míst především v oblasti technického vývoje.
„V nejbližší době sdělíme oficiální informace. Máme dobrý důvod se domnívat, že dostaneme (od vedení koncernu VW) pozitivní odpověď,” uvedl na autosalónu v Ženevě. [celá zpráva]
Levnější malé vozy by měly koncernu Volkswagen pomoci uspět na specifickém indickém trhu i v dalších rozvojových zemích. Škoda již v segmentu A0 vyrábí model Fabia, který je ale pro rozvojové země příliš nákladný.
Firma loni investovala do rozšiřování svých výrobních kapacit okolo 500 miliónů eur a zhruba půlmiliardu eur investuje i letos. V příštím roce by to pak mělo být o něco méně.
Hledá se nástupce za Kabaně
Škoda se kvůli naplnění kapacit nebude vzdávat produkce pro sesterský Seat, pro který v Mladé Boleslavi a v Kvasinách vyrábí modely Toledo a Ateca. Podle Maiera jde o efektivní sdílení kapacit. "Škoda i Seat profitují z toho, že celý koncern Volkswagen má společné výrobní kapacity," podotkl.
Škoda v současnosti hledá nástupce šéfdesignéra Jozefa Kabaně, který se po osmi letech u značky rozhodl přejít k BMW. [celá zpráva]
„S Jozefem Kabaněm jsme v uplynulých 18 měsících rozpracovali designovou strategii, jak budou v příštích letech vypadat interiér i exteriér našich vozů. Jeho nástupce intenzivně hledáme a na seznamu máme několik zajímavých osobností,” uzavřel Maier.