Článek
Za celé první pololetí se poptávka v Unii meziročně snížila o 3,1 procenta na 8,2 milionu.
Mírné snížení vykázaly všechny velké evropské trhy s výjimkou toho úplně největšího – Německa. Tam se počet registrací nových osobních vozidel zvýšil o půl procenta.
„Český trh s novými automobily se v červnu propadal takřka nejvýrazněji v celé Evropské unii. Vykázal meziroční pokles registrací nových osobních vozů o 15,5 procenta,” uvedl ekonom společnosti Czech Fund Lukáš Kovanda.
„Ještě strměji než v Česku se v EU v červnu trh s auty propadal už jen ve Švédsku, jehož trh vykázal 52procentní meziroční pokles,” dodal.
Odbyt koncernu Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, klesl o 9,5 procenta. Samotná značka Škoda potom vykázala pokles o 8,6 procenta na 65 876 vozů. Podíl Škody na evropském trhu zůstal v červnu beze změny, i nadále činil 4,6 procenta.
„Z klíčových značek skupiny Volkswagen se lépe dařilo jen Seatu, Volkswagen jako takový, Audi i Porsche na tom během prvních šesti měsíců letošního roku byly hůře než Škoda, jelikož vykázaly vesměs hlubší meziroční propad nových registrací,” uzavřel Kovanda.