Článek
Nejmenší pokles se projevil u obchodních tříd SUV a MPV.
Nejprodávanější Škoda v Česku zaznamenala pokles o šest procent na 44 090 aut. Následuje Volkswagen s poklesem prodeje o pětinu na 10 782 vozů, třetí Dacia naopak rostla o šest procent na 9032 aut.
Vozů značky Hyundai se prodalo 8562, Peugeot 6233, Renault 5560, Kia 4866, Toyota 4801, Ford 4622 a Mercedes-Benz 3461.
Nejvíce se prodávaly modely značky Škoda
Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia. Celkem se prodalo 11 746 kusů tohoto modelu, což představuje 9,26 procenta všech nových prodaných vozů.
I na dalších čtyřech místech se umístily modely značky Škoda, teprve šestý nejprodávanější model si připsala značka Dacia. Jde o vůz Dacia Duster, který se prodal celkem 3390krát. Podíl tohoto modelu na trhu tak v tomto poletí dosáhl 2,67 procenta.
Prodej Škody se v Německu zvýšil o půl procenta
Prodej nových osobních automobilů v Německu se v letošním prvním pololetí meziročně zvýšil o půl procenta na 1,849 milionu. V červnu ale o 4,7 procenta klesl a činil 325 231 po květnovém nárůstu o více než devět procent. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil spolkový úřad pro motorová vozidla KBA.
Odbyt české značky Škoda v Německu se v prvním pololetí zvýšil o půl procenta. Škoda byla s podílem 5,8 procenta nejsilnější dováženou značkou na německém automobilovém trhu, píše KBA.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V celém loňském roce prodej nových osobních aut v Německu klesl o 0,2 procenta na 3,44 milionu vozů. Zaznamenal tak první celoroční pokles za pět let.
Zprávu o pololetním vývoji prodeje aut v celé Evropské unii zveřejní 17. července Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Český Svaz dovozců automobilů oznámil, že prodej nových osobních aut na českém trhu v prvním pololetí klesl o 10,6 procenta na 128 498 vozů.