Článek
„Oprava vlečky v Kraillingu bude stát zhruba 8,5–10 miliónů korun bez DPH a zabere tři týdny,“ napsal Švagr na Twitteru s odkazem na předběžný odhad firmy Strabag, která má opravu provést.
Insolvenční správce Mirko Möllen stanovil pro převoz nafty termín do konce dubna. Že nafta patří Česku, zatím neuznal, rozhodnout o tom má podle něj soud.
SSHR od začátku upozorňuje, že termín je nereálný, a snaží se vyjednat jeho prodloužení.
„Vedle fungující vlečky a čerpadel ale potřebujeme také úřední povolení. O to musí požádat majitel, tedy insolvenční správce. Čekám problémy,“ dodal šéf SSHR.
Máme předběžný odhad: oprava vlečky v Kraillingu bude
— Pavel Švagr (@pavel_svagr) March 23, 2016
stát zhruba 8,5–10 mil. Kč bez DPH a zabere tři týdny. #Viktoriagruppe
Zdržení je problém i proto, že uskladněná nafta postupem času ztrácí na kvalitě.
Po silnici se takové množství nafty odvézt nedá. Místní úřady pustí do klidové zóny v Kraillingu jen pět cisteren denně, pro transport je jich přitom třeba 2500. Správce navíc nyní nabízí areál k prodeji, takže hrozí, že správa rezerv bude muset jednat s novým majitelem. [celá zpráva]
S insolvenčním správcem Viktoriagruppe se Česko pře o vlastnictví nafty od vyhlášení insolvence firmy v prosinci 2014. Podle dřívějších informací je hodnota uložené nafty 1,2 miliardy korun.
Česko má nyní zásoby ropy a ropných produktů zhruba na 95 dnů, povinných je 90 dnů. Nafta, kterou má ČR uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu.