Článek
DPP musí v souvislostí s vybudováním trati mimo jiné ještě prozkoumat stropní desky stanice metra C Muzeum nebo vybrat projektanta. Kudy přesně trať povede, není rozhodnuto. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit na začátku 80. let minulého století.
Odhadované náklady zahrnují vybudování pouze samotné 0,6 kilometru dlouhé tramvajové trati. V odhadu tak nejsou zaneseny například peníze nutné na případné opravy stropní desky metra, nad níž by tramvaje projížděly. Podle Filipa Jiříka z DPP se začal zkoumat stav stropních desek. „Letitý provoz magistrály se na nich podepsal,” řekl. Konkrétní výsledky podnik zatím nemá.
Stejně tak podnik nezapočítával do nákladů obnovu náměstí. Není zatím jasné ani to, kudy trať přesně povede. Jisté pouze je, že bude ve středu náměstí napojena na trať mezi Jindřišskou a Vodičkovou ulicí. Podnik musí nejprve vybrat projektanta a rovněž jednat o vedení kolejí s architektonickou kanceláři Cigler-Marani, která před více než deseti lety zvítězila v architektonické soutěži na proměnu Václavského náměstí.
Podle Jiříka návrh umožňuje trať posunout na jiné místo, než architekti původně navrhovali. V minulosti koleje vedly po obou stranách pomníku svatého Václava. „Každopádně myslíme na to, aby se kvůli každé malé demonstraci nemusel zastavovat provoz tramvají,” řekl na začátku letošního roku náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček (Spojené síly pro Prahu).
Město bude muset při návratu tramvají na náměstí vybudovat trolejové vedení a koleje a napojit je na Vinohradskou třídu i trať, která kříží střed náměstí. V horní části by vznikla nová zastávka. Dořešit je ještě nutné souběh s budováním tzv. kolektoru, v němž jsou inženýrské sítě.