Článek
„Pan prezident mi oznámil, že mě jmenuje ministrem dopravy 30. dubna. Setkání s panem prezidentem probíhalo v přátelské atmosféře, pan prezident mě potěšil, jak hluboký vhled do problematiky ministerstva dopravy má,” zhodnotil zhruba hodinovou schůzku Kremlík.
Jako svoje priority označil zjednodušení a zefektivnění legislativy v povolování liniových staveb nebo zrychlení výstavby klíčových dopravních staveb.
Kremlík pracuje jako náměstek pro právní služby a hospodaření s majetkem na Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Babiš už dříve nastínil, že na resortu dopravy chce manažera, a ne politika hnutí ANO.
Po Kremlíkovi do Lán přijel kandidát na ministra průmyslu Havlíček, který v současnosti působí jako místopředseda vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace, několik let šéfuje Asociaci malých a středních živnostníků.
ROZHOVOR S DANEM ŤOKEM |
---|
Ťok: Do politiky už nechci, pět let stačilo |
„S panem prezidentem jsme řešili, jak se bude měnit komunikace celého ministerstva směrem do České republiky i do zahraničí, nevyhnuli jsme se energetické koncepci, bavili jsme se také o mobilních operátorech a cenách za data, o podpoře podnikatelů,” řekl po hodinové schůzce novinářům Havlíček.
Právě zlevnění mobilních dat bude prý jednou z priorit. „Je nepřípustné, aby Česká republika byla v situaci, kdy platíme jednu z nejvyšších cen v Evropě. Je to priorita celé vlády,” zdůraznil Havlíček.
Babišův výběr kritizuje ODS
Výběr nových ministrů zkritizovala opoziční ODS. Podle předsedy občanských demokratů Petra Fialy Babiš na ministerstvo dopravy posílá člověka, jehož názory nikdo nezná, a na ministerstvo průmyslu člověka, který říká pouze to, co si premiér přeje slyšet.
Podle něj je například podstatné to, jak nový ministr dopravy rozhodne o zpoplatnění 900 kilometrů silnic první třídy nebo kdy bude definitivně opravena dálnice D1. Nový ministr průmyslu by měl podle ODS zase zodpovědět, jestli stát bude těžit lithium, nebo ho budou těžit soukromé firmy, či kdy se sníží cena mobilních dat.
Ťok odchází na vlastní žádost
Právě mobilní data byla jedním z témat, na kterém ztratila body ministryně Nováková. Prohlásila totiž, že za předražená mobilní data si Češi mohou sami, protože je málo kupují. Za své výroky si vysloužila vlnu kritiky od veřejnosti i opozice.
Ťok, který z vlády odchází na vlastní žádost, byl zase často terčem kritiky kvůli kolonám na D1 nebo tomu, že stát pomalu odstraňoval billboardy od dálnic. V čele resortu dopravy však vydržel 4,5 roku a stal se nejdéle sloužícím českým ministrem dopravy.