Článek
Vlaky stáhly až když se podruhé stalo, že vlak nebyl schopen zastavit ve stanici. [celá zpráva]
Dráhy však uvedly, že o menších problémech s brzdami nevěděly. "Strojvedoucí v záznamech žádné závady na brzdách neoznámili, oficiální cestou nás neinformovali," řekl ČT mluvčí podniku Petr Šťáhlavský.
Známy jsou dva případy, kdy letos vlaku na ozubnicové železniční trati z Harrachova do Tanvaldu selhaly brzdy. Zatímco při lednovém incidentu projel vlak dvě zastávky, v únoru to byly čtyři. V obou případech šlo o takzvanou mimořádnou událost. ČD začaly na trať nasazovat jiný typ vozidel.
ČT ve čtvrtek uvedla, že před druhým selháním brzd měli železničáři až pět problémových situací, které je mohly před opakováním velkého problému varovat. "Reakce našeho zaměstnavatele byla už na tu první situaci z ledna téměř nulová. Následující měsíc však došlo k dalším selháním brzd. Na to jsme upozornili vedení Českých drah, ale opět byla reakce v podstatě nulová. A pak už se stala ta druhá mimořádná událost," řekl ČT Jan Zahula z prezídia Federace strojvůdců.
ČD: Strojvedoucí závady neoznámili
Dráhy uvádějí, že strojvedoucí v záznamech žádné závady na brzdách neoznámili. Strojvedoucí však podle ČT říkají, že o problému jednou jednali s ředitelem odboru kolejových vozidel a podruhé s přednostou příslušného depa. "Ředitel je na dovolené, takže tuto skutečnost nemohu ověřit. V knize oprav ale žádné závady brzd uvedeny nebyly," řekl mluvčí podniku. Televize ale uvedla, že má k dispozici záznam z jednotlivých knih oprav, kde hlášení o problémech s brzdami jsou.
Podle ČD se u daných vozů zatím ani nezjistila žádná závada. "Zatím šlo vždy o případy, kdy byla porušena technologie jízdy, to znamená, že byla ta brzda špatně ovládaná," uvedl mluvčí. Na trati prý byli nasazováni mladí strojvedoucí. Teď už tam mohou jezdit jen strojvedoucí, kteří mají aspoň tři roky praxe, dodal Šťáhlavský.