Hlavní obsah

Tramvaje se v Ostravě málem srazily již dříve, přiznal dopravní podnik

Právo, kij
OSTRAVA
Aktualizováno

Ostravský dopravní podnik přiznal, že tramvaje na jednokolejné trati z Ostravy-Poruby do Kyjovic už v minulosti proti sobě minimálně dvakrát vyjely. Jako první na tuto skutečnost upozornil deník Právo a Novinky, kterým to potvrdil jeden ze zaměstnanců dopravního podniku.

Foto: Josef Gabzdyl, Právo

Ve vřesinské výhybně měl řidič tramvaje počkat na protijedoucí soupravu.

Článek

Zástupci dopravního podniku potvrdili informace o střetech, které hrozily již v minulosti, až po dvou dnech. „V období posledních tří let byly na jednokolejné tramvajové trati zaevidovány dvě dopravní situace, kdy nebylo řidiči tramvají respektováno předepsané křižování ve výhybně,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Na křížení upozorňovala jen malá tabulka.foto: Právo/Josef Gabzdyl

Na křížení upozorňovala jen malá tabulka.foto: Právo/Josef Gabzdyl

„V obou případech jeden z řidičů křižujících se tramvají nezastavil na místě určeném k čekání na protijedoucí tramvaj. Jednalo se o podobné dopravní situace, kdy tramvaje nedovoleně částečně opustily výhybnu a nastalá situace musela být vyřešena nezbytnou manipulací s vozidlem - couváním,“ doplnil Albrecht.

Pokuta až 10 miliónů

Od středy informace o dřívějších událostech na jednokolejné trati mají i pracovníci Drážní inspekce, kteří je začali prošetřovat.

„Vyžádáme si příslušnou dokumentaci a pokud se prokáže, že se jednalo o mimořádnou událost, zahájíme správní řízení. To může skončit pokutou, která může dosáhnout maximální výše deseti miliónů korun,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

„Vyžádáme si příslušnou dokumentaci a pokud se prokáže, že se jednalo o mimořádnou událost, zahájíme správní řízení. To může skončit pokutou, která může dosáhnout maximální výše deseti miliónů korun,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Ve vřesinské výhybně měl řidič tramvaje počkat na protijedoucí soupravu.foto: Právo/Josef Gabzdyl

Dopravní podnik ale tvrdí, že nešlo o mimořádnou událost ve smyslu zákona o drahách, kterou by bylo nutné hlásit. Proto se událost vyřešila interně a řidiči za svou chybu byli finančně potrestaní. Oba chybující zaměstnanci navíc prošli přezkoušením.

"Situaci a možná rizika jsme probírali i s ostatními řidiči na školeních," řekl ekonomický ředitel. Dodal, že oba případy se staly během čtyř měsíců. "Po druhé chybě jsme začali přemýšlet o technickém zajištění trati a letos mělo být vybudováno," tvrdí.

Změní se vyšetřující policisté

Změní se vyšetřující policistéNovojičínská policie už nehodu tramvají vyšetřovat nebude. Celý případ dostala na starost severomoravská policejní správa, v jejíž režii bude vyšetřování nyní probíhat.

Změní se vyšetřující policistéNovojičínská policie už nehodu tramvají vyšetřovat nebude. Celý případ dostala na starost severomoravská policejní správa, v jejíž režii bude vyšetřování nyní probíhat.

Změní se vyšetřující policistéNovojičínská policie už nehodu tramvají vyšetřovat nebude. Celý případ dostala na starost severomoravská policejní správa, v jejíž režii bude vyšetřování nyní probíhat. Nehoda se stala asi sto metrů za hranicemi Ostravy, a proto administrativně spadá pod okres Nový Jičín. Po necelém týdnu ale vedení policie rozhodlo o postoupení celého případu kriminalistům ze severomoravské policejní správy v Ostravě.

Změní se vyšetřující policistéNovojičínská policie už nehodu tramvají vyšetřovat nebude. Celý případ dostala na starost severomoravská policejní správa, v jejíž režii bude vyšetřování nyní probíhat. Nehoda se stala asi sto metrů za hranicemi Ostravy, a proto administrativně spadá pod okres Nový Jičín. Po necelém týdnu ale vedení policie rozhodlo o postoupení celého případu kriminalistům ze severomoravské policejní správy v Ostravě.

O postoupení rozhodlo vedení policie především vzhledem k závažnosti případu. „Jedná se ale také o vstřícný krok ze strany policie vůči svědkům celé události, kteří by museli v případě podání svědecké výpovědi přijet do Nového Jičína,“ uvedla mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková Šálková.

Nebylo to poprvé, potvrzuje čtenář NovinekTo, že tramvaje se na jednokolejné trati v Ostravě mohly srazit již dříve, potvrdil Novinkám i jeden ze čtenářů."Tehdy jsem jel z koupaliště tramvají č.5, která vyjíždí ze zastávky Vřesinská (Poruba-Smyčka) v 17:40 směrem do Zátiší. Nastoupil jsem do zadního vozu na zastávce Koupaliště. Po chvíli, kdy tramvaj nabrala na rovince plnou rychlost, začala nečekaně brzdit rychlobrzdou - měl jsem co dělat, abych se udržel a neupadl na zem. Nepochopil jsem co se přesně stalo, ale po chvíli jsem viděl podélně přes první vůz jak naproti nám stojí protijedoucí tramvaj. Pak si řidiči něco nahlas vysvětlovali a po chvíli původně protijedoucí tramvaj zacouvala zpátky do zastávky Vřesina, kde se pak tramvaje minuly a pokračovaly dale, každá ve svém směru," napsal. "Myslel jsem si asi naivně, že se všechno vyšetří a už se to nebude opakovat. Měl jsem z toho hodně špatný pocit, protože se mohly potkat v tom nepřehledném úseku - jsem si jist, že tato událost mohla skončit jako minulý pátek," dodal.
Související témata:

Výběr článků

Načítám