Článek
„Na jednání se řešily všechny varianty,“ řekl Novinkám důvěryhodný zdroj s tím, že Ťok nabídl, že by z ministerstva odešel. Babiš s tím nesouhlasil.
Ministra dopravy podržel i na tiskové konferenci. „Pan ministr by měl více propagovat dobrou práci, kterou dělá,“ prohlásil premiér.
D1 je nová dálnice, prohlásil Babiš a vysloužil si posměch opozice i vtipálků |
---|
Billboardy bleskově zmizí, kilometry dálnic budou přibývat. Ťoka dohání nesplněné sliby |
„Mě velice trápí, když děláme dobré věci a přes Vánoce v celém mediálním prostoru slyšíme, že jsme otevřeli 3,7 kilometru dálnic. V průměru u nás trvá 13 let, než se připraví dálnice,“ pokračoval Babiš.
Dodal, že ministři by se měli hodnotit podle toho, kolik staveb zahájili. Zdůraznil, že ministerstvo dopravy v roce 2019 zahájí stavbu 170 kilometrů dálnic.
Kdybychom neopravovali D1, neměli bychom po čem jezdit
Podobně mluvil i Ťok. „Od roku 2010 nikdo dálnici nezahájil. Když si uvědomíte, že výstavba dálnice trvá 2,5 až čtyři roky, přírodní zákony nelze překonat,“ řekl.
„Dálnice je velkým problémem. Kdybychom neopravovali D1, neměli bychom po čem jezdit,“ dodal ministr.
Ťok je od půlky prosince pod palbou kritiky kvůli kolapsu na D1. Kolem 100. kilometru dopravu blokovalo omezení u Humpolce, které podle ŘSD už mělo být pryč a dálnice měla být normálně průjezdná.
Na Vysočině 16. prosince hustě sněžilo, kamiony v omezení uvázly a místem jen těžko projížděly sypače. Ťok tehdy na tiskové prosinci prohlásil, že „doufali, že do 16. prosince kalamitní sníh nepřijde, ale on přišel.“ [celá zpráva]